به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، دکترمحمدعلی نجفی صبح یکشنبه در حاشیه بازدید از موسسه تحقیقاتی سرم سازی رازی گفت: این مرکز یکی از موسسات بزرگ و با اهمیت کشور و حتی منطقه است و باید اذعان داشت که موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از موسسات پر افتخار است که قریب است عمر صد ساله خود را طی کند.
وی با اشاره به دستاوردهای علمی و پژوهشی این مرکز تحقیقاتی تصریح کرد: مجموعه رازی در تولید واکسن، دام و طیور و کارهای تحقیقاتی کارهای بزرگی انجام داده است.
رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی استان خاطرنشان کرد: بالغ بر 95 درصد و عمده تولیدات موسسه رازی، نیازهای کشور را تأمین می کند و بخشی نیز در سبد صادرات قرار می گیرد.
دکتر نجفی با اشاره به ترکیب اعضای هیات علمی این مرکز تحقیقاتی نیز گفت: بسیاری از محققان این مجموعه جزو اعضای هیات علمی در رتبه بالای درجات علمی هستند که این خود ظرفیت قابل توجهی بشمار می رود.
وی افزود: در دهه اخیر به جهت مشکل اعتبارات کشور و اینکه نگاه تجاری در تولیدات موسسه رازی وجود نداشته است، آن هم بجهت اهمیتی که برای امنیت و سلامت انسان دارد، در بحث زیرساخت ها و نیروی انسانی با کمبودهایی مواجه بوده که در ستاد رفع موانع تولید مصوب شد بخشی از این دغدغه ها برطرف شود.
استاندار البرز با بیان اینکه موسسه تحقیقاتی تولید واکسن و سرم سازی رازی از موسسه های موثر پایدار و قوی در کشور است، گفت: بخشی نیازهای ملی نیز از سازمان برنامه و بودجه، وزارت جهاد کشاورزی باید پیگیری و دنبال شود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 803731
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.