به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام علیرضا کرمی روز یکشنبه در همایش نماز آموزش و پرورش ناحیه یک کرج که در سالن امام علی (ع ) برگزار شد افزود: نماز نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی داردکه این مهم را باید درهمه امور مورد توجه قرار داد.
وی اظهار کرد: اشاعه فرهنگ نماز از مهمترین اولویت زندگی فردی و اجتماعی است که می توان با زیر ساخت های مناسب آموزشی این مهم را درجامعه تعمیم داد.
کرمی بیان کرد: برای شناخت بیشتر دانش آموزان و اولیاء نسبت به نقش مهم نماز در کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه باید به برگزاری نشست های آموزشی و فرهنگی از جمله پرسش و پاسخ دانش آموزی در مدارس برنامه ریزی شود.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه البرز ادامه داد: نماز به افراد جامعه اراده ، هدف ، همت و توکل می‌بخشد و آنان را از میل به کجروی و گناه و انحراف نجات می‌بخشد.
کرمی گفت: اگر بخواهیم با ریشه و عوامل به وجود آورنده آسیب‌های اجتماعی مبارزه جدی کنیم، یکی از نسخه‌های تأثیرگذار که هم نقش پیشگیری و هم درمان دارد، اقامه نماز است.
وی از نماز به عنوان رکن اصلی دین یاد کرد و افزود: بایستی این فریضه الهی اصلی‌ترین جایگاه را در زندگی مردم داشته باشد.
وی تاکید کرد: در بین مجموعه داروهای درمانگر بیماری های روحی و جسمی، فردی و اجتماعی، نماز یکی از اصلی‌ترین عناصر پیشگیری و درمان به حساب می‌آید.
در این همایش 500 دانش آموز آموزش و پرورش ناحیه یک کرج شرکت کردند.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر ** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.