به گزارش ایرنا، سردار عباسعلی محمدیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در پی دریافت یک فقره پرونده از دادسرای کرج به پلیس آگاهی البرز برای انجام تحقیقات و شناسایی افراد جاعل، رسیدگی تخصصی به موضوع در دستورکار مأموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی اضافه کرد: با بررسی اظهارات شاکی این پرونده مشخص شد که مالباخته ملکی را به مبلغ 17میلیارد ریال از شخصی خریداری کرده که پس از مدتی متوجه می شود که ملک مذکور متعلق به شخص دیگری است و در واقع فروشنده با سندسازی جعلی اقدام به فروش مال غیر کرده است.
محمدیان گفت: با تحقیقاتی که از فروشنده ملک صورت گرفت، مشخص شد که وی نیز این ملک را از یک زن خریداری کرده است که با توجه به اظهارات شاکیان و استعلام اداره ثبت محرز شد سندهای ارائه شده به خریداران جعلی بوده و ملک مذکور نیز از طریق ستاد اجرایی توقیف شده است.
وی بیان کرد: پس از انجام تحقیقات بیشتر وجود یک باند زمین خواری در این پرونده به قطعیت رسید و دستور لازم برای شناسایی اعضای باند جعل و کلاهبرداری اخذ شد.
وی خاطرنشان کرد: مأموران پلیس آگاهی پس از شناسایی فروشنده زن کلاهبردار وی را دستگیرکردند که در تحقیقات اولیه اعتراف کرد به دلیل مشکلات مالی با چندنفر دیگر همدست شده و با سند سازی، ملک مذکور را به خریدار فروخته و پس از نقد کردن چک ها مبلغ 23 میلیون تومان دریافت کرده است.
این فرمانده افزود: با تلاش ماموران 6 نفر از همدستان متهم نیز شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی البرز اظهارداشت که با تحقیقات تکمیلی مشخص شد که اعضای این باند یک قطعه زمین را نیز به مبلغ چهارمیلیارد و 500 میلیون ریال به فرد دیگری فروخته و به همین روش ازوی کلاهبرداری کرده اند.
وی افزود: دراین رابطه 7 متهم با 215 میلیاردریال کلاهبرداری دستگیر و پرونده آن ها تحویل مراجع قضائی شد.
2098/ 6155خبرنگار: مریم صوفی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.