به گزارش ایرنا، محمدعلی نجفی روز چهارشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی البرز دراستانداری گفت: زبینده شهرستانی مانند طالقان که مزین به نام علمایی بزرگی چون آیت الله طالقانی و مدرسان بزرگی است فاقد کتابخانه باشد.
وی اضافه کرد: متاسفانه در این خصوص تعلل شده و طی 10 روز آینده مشکل زمین این کتابخانه باید برطرف و سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز اعتبار مورد نیاز برای احداث آن را تامین می کند.
نجفی گفت: شایسته استانی مانند البرز نیست که زیر ساخت های کتابخانه ای آن پائین باشد از این فرصت باید استفاده تا بتوان برای رشد فرهنگی استان اقدامات موثری انجام داد.
وی در ادامه بر لزوم پرداخت نیم درصد عوارض شهرداری ها برای ارتقاء کتابخانه های استان تاکید و خاطر نشان کرد: اگر شهرداری ها به کمک کتابخانه ها نیایند و کتاب و کتابخوانی در استان تقویت نشود باید این اعتبار را برای معتادان و جمع آوری آنها باید هزینه کرد.
استاندار البرز با بیان اینکه در صورتی که سرگرمی های مفید مانند روی آوردن به کتاب و کتابخوانی به مردم ارائه نکنیم باید اعتبارات را در جاهای دیگر هزینه کنیم گفت: نیم درصد سهم شهرداری ها حتما باید پیگیری شود.
نجفی ادامه داد: انتظار ما از مدیران دستگاههای اجرای این است که مشکلات خود را مطرح و در جلسات با هدف بررسی آن راهکار بیاورند.
فرماندارطالقان نیز دراین نشست گفت: 800 میلیون تومان برای احداث کتابخانه طالقان اختصاص یافته است.
مصطفی فراهانی افزود: طالقان ، تنها شهرستان کشور است که فاقد کتابخانه بوده و نیاز است که در این خصوص اقدامات جدی صورت گیرد.
7414/ 6155خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.