به گزارش ایرنا،حجت الاسلام شمس الله فلاح روز چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی البرز در استانداری افزود: هم اکنون سرانه زیر ساخت برای هر 100نفر در استان 1/1سانتی متر است این در حالی است که استاندارد کشوری 3.1سانتی متر که تا سال 99 رسیدن به این عدد باید محقق شود.
وی با بیان اینکه 69کتابخانه نهادی،مشارکتی و مستقل دراستان وجود دارد خاطر نشان کرد: برای رسیدن به استاندارد کشوری باید 134کتابخانه به همراه 1کتابخانه مرکزی در استان راه اندازی شود.
فلاح با اشاره به اینکه هم اکنون 1میلیون و 174هزار جلد کتاب در کتابخانه های استان وجود دارد گفت: 98درصد از جمعیت استان تحصیل کرده هستند با این وجود میزان عضویت در کتابخانه های استان تا پایان سال گذشته 91هزار نفر بوده و این رقم تا سال 99باید به 135هزار نفر برسد.
وی با بیان اینکه 105عنوان از نویسندگان بومی استان خریداری شده گفت:تا پایان سال 99باید بیش از چهار میلیون جلد کتاب در کتابخانه های استان وجود داشته باشد.
فلاح افزود: در دولت تدبیر و امید 7کتابخانه درمناطق کمتر برخوردار استان و 2 کتابخانه سیار با دو هزار جلد عنوان کتاب برای روستاهای بالای 800نفر راه اندازی شده است.
مدیر کل امور کتابخانه های عمومی البرز در ادامه از راه اندازی چاپخانه کتاب بریل استان در آینده نزدیک بامشارکت یکی از خیرین اشاره و ادامه داد: از بیش از 2هزار نابینا در استان 348نفر عضو کتابخانه ها هستند.
فلاح گفت:629نسخه کتاب ویژه نابینایان و 5هزار و 869کتاب صوتی برای استفاده نابینایان در کتابخانه های استان وجود دارد.
7414/1535خبرنگار وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.