محسن شهبازی سرور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فرهنگ ایثار و شهادت مجموعه ای نمادین است که ایثارگری و میل به شهادت را در افراد به وجود می آورد که با نهادینه شدن آن، نگرشها و رفتار افراد به سمت رفتارهای ایثارگرانه سوق خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی که خود ثمره ایثارو شهادت است، اظهار کرد: این انقلاب به رهبری امام خمینی (ره) موجب تغییر و تحول در تمامی سطوح جامعه شد که در این عصر اطلاعات ، اگر ملتی در راه حفظ و تقویت دستاوردهای فرهنگی خود قدم پیش نگذارد ، نمی تواند در مقابل تهدیدها مصون بماند.
وی بیان کرد: امروزه که مظاهر تمدن جهان به ویژه پیشرفت علوم، اذهان و قلوب را مسخّر ساخته است، افراد و گروه های مغرض، یا کم اطلاع و یا ساده لوح به تحریک سیاستمداران جهان خوار، می کوشند که دین اسلام و فرهنگ اسلامی و ارزشهای حاکم بر آن را مخالف و مخرب زندگی و پیشرفت معرفی کنند.
وی یاد آور شد: آنان برای رسیدن به اهداف خود نسل جوان ما را آماج دسیسه های فرهنگی خود قرار می دهند لذا ضرورت دارد در راه شناخت و بازشناسی فرهنگ اصیل اسلامی به ویژه ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت گام های موثری چون تقویت سفر معنوی راهیان نور برداشته شود.
مدیر آموزش و پرورش نظرآباد هدف از سفر دانش آموزان به راهیان نور را ارتقا فرهنگ شهادت و ایثار در بین نسل جوان برشمرد و ادامه داد: این فرهنگ غنی را باید در نسل نوجوان و جوان گسترش داده و نهادینه کنیم.
وی اضافه کرد: دانش آموزان مدارس دخترانه فلق، صدرا، الزهرا، فاطمه الزهرا (س)، عفاف و عسگری پس از قرائت فاتحه بر مزار شهدای گمنام این شهرستان راهی این سفر معنوی شدند.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر **انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.