بایرام محمودی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از آنجا که رهاسازی فیلترهای سیگار در پارکها و فضاهای عمومی شهر و حتی طبیعت با مخاطراتی همراه است ، براین اساس دوستداران محیط زیست و طبیعت در ساوجبلاغ در اقدامی خودجوش اقدام به جمع آوری فیلترهای سیگار در سطح برخی پارکها کردند .
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ اظهار داشت: این حرکت نمادین دیروز جمعه از پارک مادر هشتگرد آغاز شد که بیش از 5 هزار فیلتر سیگار جمع آوری شد.
محمودی فزود: دراین برنامه پاکسازی که با مشارکت حدود 40 نفر از دوستداران محیط زیست (گروه سفیران طبیعت) جوانان هلال احمر ونمایندگانی از منابع طبیعی وحفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد تعداد 10 جایگاه ویژه فیلتر سیگار (جا فیلتر) در پارک مادرنصب شد.
وی با اشاره به اینکه فیلتر سیگار به رغم اینکه زباله کوچکی محسوب می شود اما عین حال ازبسیاری از زباله های رها شده، پرخطر وسرطان زا بوده، گفت: فیلتر سیگار رها شده در طبیعت نه ‌تنها سلامت انسان بلکه حیات موجودات زنده دیگر به خطر می‌اندازد.
وی افزود: براساس آمارمنتشره، ایرانی ها سالانه بیش از 370 هزارکیلوگرم فیلترسیگار زیر پاهایشان له می کنند که حاوی مواد سمی وفلزات سنگین خطرناک ازجمله سرب، مس، کروم و... بوده که براثر مرور زمان تجزیه شده و سموم آن درسطح فضا پراکنده وایجاد عارضه می کند.
6155/1535 خبرنگار:نوشین طهماسبی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.