به گزارش ایرنا، محمد علی نجفی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری البرز، افزود: شرایط کنونی کشور و به تبع آن استان، به گونه ای است که باید جز رفع بیکاری و توسعه اشتغال، برنامه دیگری نداشته باشیم.
وی با بیان اینکه آمار ارایه شده از سوی مدیران و بانک ها در این زمینه مثبت است، خاطرنشان کرد: امروز سهم دریافتی ستاد تسهیلات و رفع موانع تولید نسبت به 2ماه گذشته بسیار متفاوت است، رتبه ای که امروز استان در آن قرار دارد را اعلام نمی کنم چرا که می خواهیم جلوتر برویم.
نجفی با بیان اینکه البرز باید به جایگاه اصلی خود برسد، افزود: این استان در بخش هایی مانند صنعت، کشاورزی، فناوری و خدماتی و بویژه اشتغال باید جز استان های برتر کشور شود و با توجه به پتانسیل هایی که در این استان وجود دارد، می توانیم به این جایگاه دست یابیم.
استاندار البرز در ادامه با اشاره به اینکه سهم این استان برای اشتغالزایی در سال 96 در حدود 35 هزار نفر بوده، ادامه داد: با توجه به عقب ماندگی استان که از قبل وجود داشته این نیاز را احساس کردیم که فراتر از این سقف تعیین شده لحاظ کنیم و با همین هدف سهم البرز در این بخش برای سال 96 را 45 هزار فرصت شغلی تعیین کردیم.
نجفی گفت: برای دستیابی به این مهم تنها به آمار نباید اکتفا کرد، بلکه باید تعداد بیمه شده ها و ثبت نام شده ها در سامانه رصد نیز لحاظ شود.
وی افزود: باید در استان به سطحی برسیم که تولید کننده ما بتواند در داخل بانک ها و موسسات اعتباری مشکل خود را برطرف و از تسهیلات و اعتبارات ارزان قیمت برخوردار شود.
نجفی با بیان اینکه جلسات ستاد رفع موانع و تسهیل سرمایه گذاری در استان ادامه می یابد، خاطر نشان کرد: این جلسات را تا رساندن البرز به جایگاه واقعی خود و توسعه اشتغال در این استان ادامه می دهیم.
وی افزود: انتظار ما از همه بانک ها و دستگاه ها نیز این است که شرایط خاص استان را درک کرده، اشتغال از اولویت های البرز است و رسیدن به این مهم انتظاری است که باید اتفاق بیفتد.
7414/1535خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.