حسین رحمانیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دو هدف اصلی آموزش و پرورش البرز در نمایشگاه استانی پژوهش را ترغیب جامعه هدف به پژوهش و تکریم پژوهشگران در عرصه تعلیم و تربیت به ویژه علوم نوین و تجاری سازی را تشکیل می دهد.
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه هفته پژوهش البرز از 5 تا 8 آذر ماه برگزار می شود ، اظهار کرد: با حضور پر رنگ دانش آموزان و معلمان پژوهشگر در این نمایشگاه به دنبال نشان دادن جایگاه ویژه آموزش و پرورش البرز در بخش مهم پژوهش در سطح استانی - کشوری هستیم.
وی تصریح کرد: 15 غرفه در نمایشگاه هفته پژوهش البرز که به میزبانی دانشگاه پیام نور استان برگزار می شود به آموزش و پرورش البرز اختصاص یافته است.
وی یاد آور شد: در نمایشگاه استانی پژوهش ، آموزش و پرورش البرز اقدام به برگزاری 150 کارگاه آموزشی برای بازدیدکنندگان در حوزه دانش علوم نوین برگزار می کنند تا علاقمندان با دست آوردها و توانمندی های آموزشی - پژوهشی در پژوهش سرا های دانش آموزی به خصوص در حوزه سلول های بنیادی شناخت بیشتری پیدا کنند.
وی گفت: دبیرخانه کشوری علوم و فناوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی و استانی نانو در البرز مستقر است که باید در حوزه پژوهش از این بستر ویژه استفاده بهینه کرد.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام شده هم زمان با هفته پژوهش درنواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش این استان نمایشگاه های پژوهش دایر می شود.
رحمانیان یاد آور شد: آموزش و پرورش البرز در نمایشگاه استانی سال گذشته حائز دو رتبه برتر در بخش برگزاری کارگاه و مشارکت فعال و کیفی شد.
وی اضافه کرد: تلاش می کنیم تا با برنامه ریزی انجام شده ، بستر مناسب برای بازدید 20 هزار دانش آموز البرزی از نمایشگاه استانی پژوهش در کرج فراهم آید.
رحمانیان با بیان اینکه اولین نمایشگاه علمی - پژوهشی دانش آموزان البرز در آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج دایر شد، خاطر نشان کرد: در نمایشگاه آثار دانش آموزان در زمینه نانو فناوری، معماری، نقشه کشی، نقاشی، رایانه ، برق ،رباتیک ،طراحی و گرافیک به نمایش گذاشته شده است.
وی تاکید کرد: با توجه و حمایت دولت تدبیر و امید از حوزه پژوهش ، از سال 92 تا کنون شاهد رشد چشمگیر زیر ساخت های پژوهشی در البرز هستیم به گونه ای که هرساله دانش آموزان این استان در جشنواره های علمی - پژوهشی کشوری و برون مرزی موفق به کسب رتبه های برتر می شوند و معلمان این استان نیز در برنامه معلم پژوهنده در سه سال متوالی رتبه اول کشور را کسب می کنند.
استان البرز حدود 463 هزار دانش آموز و 24 هزار معلم دارد.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.