به گزارش ایرنا، معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: پژوهش یکی از نیازهای اساسی برای رسیدن به پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور است که در عرصه تعلیم و تربیت باید به آن نگاه ویژه ای شود.
حسین رحمانیان خاطر نشان کرد: پژوهش یکی از نیازهای اساسی یک کشور برای توسعه یافتگی است زیرا قدرت و استقلال هر کشوری بر پژوهش و تولید علم استوار است.
وی با اشاره به اینکه پژوهش یکی از محورهای مهمی است که ضامن پیشرفت و توسعة پایدار در هر کشور به شمار می رود لذا ضرورت دارد دانش آموزان در مدارس با این بخش مهم آشنایی بیشتری پیدا کنند.
وی تصریح کرد: تحولات کنونی در جهان نشان از گسترش روز افزون اهمیت علم و تحقیق دارد به همین دلیل حضور دانش آموزان و معلمان باید در این عرصه مهم از جمله در استان البرز پررنگ تر شود.
وی اضافه کرد: برای ایجادانگیزه و گسترش روحیه پژوهش گری در بین جامعه هدف برنامه های هفته پژوهش در آموزش و پرورش البرز در دو بخش نمایشگاه و آیین تجلیل از معلمان و دانش آموزان پژوهشگر برنامه ریزی، تدوین و در حال پیگیری است.
وی تاکید کرد: در سال گذشته غرفه پژوهش آموزش و پرورش البرز در نمایشگاه استانی پژوهش رتبه برتر را کسب کرد که این مهم بیانگر علاقمندی و توجه معلمان و دانش آموزان پژوهشگر در این عرصه مهم دارد.
*** برگزاری دوره آموزش بهداشت و خود مراقبتی برای دانش آموزان
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز افزود: برای دانش آموزان دختر در مدارس شبانه روزی این استان دوره های آموزشی بهداشت و خود مراقبتی برگزار شد.
فرشید علیزاده بیان کرد: در بین دانش آموزان بسته های بهداشتی رایگان توزیع شد.
وی تصریح کرد: این دوره آموزشی با هدف ارتقای سلامت دختران نوجوان در مدارس شبانه روزی البرز در سال تحصیلی 97-96به اجرا درآمد.
وی با بیان اینکه به دانش آموزان در زمینه تغذیه سالم ، بهداشت بلوغ، با رویکرد پیشگیری از بیماری های خاص این دوران آموزش داده شد،یاد آور شد: در بین دانش آموزان 2 مدرسه شبانه روزی دخترانه البرز 300 بسته حاوی ملزومات بهداشتی مورد نیاز این دانش آموزان تهیه و توزیع شد.
وی گفت: این بسته ها ی بهداشتی در اختیار مدارس شبانه روزی دخترانه شهرستان های اشتهارد و طالقان قرار گرفت.
*** مدیران مدارس به اجرای کیفی برنامه ها در مدارس توجه کنند
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت : اشراف کامل بر اسناد فرادستی ، آئین نامه ها و دستورالعمل ها و اجرای کیفی طرح ها و برنامه ها در مدارس از مسائل مهمی است که مدیران مدارس باید به آن توجه خاص داشته باشند.
عباس سلطانیان افزود: چگونگی اجرای طرح های مدل تعالی مدیریت مدرسه، تدوین تفاهم نامه با مناطق و مدارس دوره اول متوسطه ، همگام با قرآن ، افزایش پوشش تحصصیلی ، جذب بازماندگان از تحصیل ، طرح مدام ، کلاس های موضوعی و جشنواره نوجوان خوارزمی و هدایت تحصیلی از برنامه های مهمی است که مدیران مدارس باید به آن نگاه تخصصی داشته باشند.
وی از خوداتکایی در مدارس شبانه روزی، اجرای مطلوب و مدیریت بر کلاس های تقویتی ، توسعه مهارت های کارآفرینی ، نظارت و رهبری بر عملکرد دبیران ، غنی سازی درس کار و فناوری و هدایت تحصیلی دانش آموزان به عنوان دیگر بخش های مهم تقویم اجرایی در مدارس متوسطه در سال تحصیلی 97-96 در مدارس البرز یاد کرد.
وی تشکیل نشست های مستمر برای برنامه تعالی مدیریت ، پیگیری و ارائه مشاوره لازم به مدیران مدارس مجری این برنامه را در نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش البرز ضروری دانست.
استان البرز حدود 463 هزار دانش آموز دارد.
2819 / خبرنگار: مهین مالمیر ** انتشار دهنده:
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.