رئیس سازمان زنان حزب اسلامی کار گفت: زنان عادت کرده‌اند به پست‌های پایین‌تر رضایت دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، افسانه اقبال‌نیا اظهار داشت: در حال حاضر بیش از زمانی که پوسته سیاسی داشتم راضی و خشنودم و احساس می کنم خدمت به مصلحت بهترین انسان‌ها، یک‌بار دیگر من را در مسیر رشد قرار داده است. 

رئیس سازمان زنان حزب اسلامی کار اظهار داشت: با توجه به شناختی که نسبت به زنان دارم، می‌دانم این قشر از سوی خودشان حمایت نمی‌شوند و عادت کرده‌اند به‌واسطه زن بودن تنها دیگران را حمایت کنند.

قوانین زنان را به خودشان بسپارید

اقبال‌نیا با انتقاد از بعضی قوانین حوزه زنان گفت: وقتی خصوصی‌ترین قوانین زن، توسط مردان نوشته می‌شود نباید توقع حل مشکلات خانواده را داشته باشیم. به‌عنوان نمونه یک‌زن با داشتن فرزند که گرفتار همسر معتاد است، نمی‌تواند با مراجعه به قانون به حق و حقوق خود برسد چراکه قانونگذار مسئولیت فرزند خانواده را به همان فرد معتاد می‌دهد.

وی ادامه داد: به‌واسطه ضعف قوانینی که بدون در نظر گرفتن همه جوانب نوشته شده، زن به‌واسطه علاقه به فرزند و حس مادری در بیشتر مواقع مجبور به سازش می‌شود و با شرایط نابسامان زندگی کنار می‌آید و چه‌بسا سازش از روی اجبار به معضلات دیگر دامن بزند.

این بانوی فعال در حوزه اجتماعی با اشاره به اینکه در جامعه کنونی اما و اگرهای بسیاری وجود دارد، خاطرنشان کرد: اگر به زنان اجازه حضور در پست‌های مدیریتی داده شود می‌توان به ایجاد شرایط بهتر در جامعه و خانواده امیدوار بود.

حضور کمرنگ زنان در پست مدیریتی

اقبال‌نیا با انتقاد از پست‌های نمایشی زنان گفت: تعدادی از بانوانی که در پست‌های بالا قرار گرفته‌اند با توجه به‌سابقه فعالیت آنها عمدتاً نمایشی هستند و خیلی گذشته درخشانی نداشته و با توجه به زد و بندها انتخاب می‌شوند.

رئیس سازمان زنان حزب اسلامی کار گفت: طبق آمار، مشارکت زنان در انتخابات کشور بیش از 50درصد، گزارش شده در صورتی که امروزه نتیجه حضور زنان را شاهد نیستیم لذا در  دولت یک وزیر زن هم نداریم.

وی با یادآوری تاکید دولت در استفاده از زنان در پست‌های مشاور تمام دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها، عدم تحقق این امر را جدی نگرفتن خود بانوان، دانست.

اقبال‌نیا، به دو مشکل عمده زنان اشاره کرد و گفت: اولین مشکل سقف شیشه‌ای است که اگر از آن گذر کنند، برای گرفتن پُست‌های مهم درگیر صخره شیشه‌ای می‌شوند یعنی برای دادن یک مقام مدیریتی مهم به زن، هزاران نگاه مراقب اوست که با گرفتن ایراد و انتقاد، برکنارش کنند لذا زنان عادت کرده‌اند به پست‌های پایین‌تر رضایت دهند.

کمپین حمایت از زنان مبتلا به سرطان

وی با اشاره به فعالیت فعلی خود گفت: تصمیم گرفتم با توجه به توانی که دارم حداقل در خدمت زنان هم نوع خودم باشم. هر چند در این مسیر تنها هستم و توان مالی کمی دارم اما هستند افرادی که من را باور دارند و در این راه کمک می‌کنند.

رئیس سازمان زنان حزب اسلامی کار با اشاره به کمپین حمایتی خود گفت: در این کمپین زنان نقش مهمی دارند و برای کسانی که آگاهی کمی از بیماری سرطان دارند با همراهی افرادی که با این بیماری مبارزه کرده‌اند و آن را مغلوب خود ساخته‌اند، ادامه می‌دهم.

اقبال‌نیا با یادآوری اینکه کمپین حمایتی به مدت 3 سال شروع به کار کرده، اظهار داشت: حدود 8 ماه به روستاهای سیستان و بلوچستان رسیدگی می‌کنم و از اعضای کمپین هزینه‌های درمانی بیماران ناتوان تهیه می‌شود. 

وی ضمن اشاره به مشارکت پزشکانی که به‌صورت داوطلب در این کمپین حضور دارند و درمان بیماران را با هزینه‌های سنگین درمان می‌کنند، ادامه داد: در این مجموعه زنان با برگزاری کلاس‌های مختلف به مرحله بهبودی نزدیک می‌شوند. 

رئیس سازمان زنان حزب اسلامی کار گفت: شاید مصلحت خداوند بر این بود که به حوزه سیاسی وارد نشوم تا بتوانم در فعالیت‌های خیرخواهانه شرکت کنم. از فرصت به‌دست آمده خرسندم که راحت می‌توانم حرف بزنم و ایده‌هایم را ابراز کنم چراکه خانم‌هایی که به‌جایی وصل هستند شاید نتوانند به‌راحتی ابراز عقیده کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.