به گزارش ایرنا، جهانگیر کاووسی روز دوشنبه در دوره آموزشی تغذیه مزارع کلزا که در سازمان جهاد کشاورزی البرز برگزار شد، افزود: کلزا یکی از کشت های استراتژیک کشور است و با توجه به تعهدات سازمان در خصوص سهمیه کشت این محصول در سطح استان باید به گونه ای برنامه ریزی شود که نتایج خوبی محقق و حاصل شود.
وی اظهار داشت: بحث تغذیه یکی از موارد مهمی است که در مرحله داشت باید به آن دقت کافی کرده و با علم و آگاهی در زمینه تغذیه و استفاده از تکنولوژی بتوانیم در جهت تولید کمی و کیفی این محصول مهم و استراتژیک تلاش کنیم.
وی هدف از برگزاری این کارگاه را بالا بردن سطح دانش و علم کارشناسان مروج پهنه و استفاده بهینه از نتایج یافته های تحقیقاتی قابل ترویج در جهت تولید محصولات کشاورزی با کیفیت عنوان نمود و اظهار امیدواری کرد که بتوانیم با برگزاری این کارگاه ها در عرصه های کشاورزی به بهره برداران و تولید کنندگان خدمت کنیم.
در این کارگاه آموزشی دکتر نور قلی پور، محقق موسسه تحقیقات آب و خاک نیز مطالب مبسوطی در خصوص تقسیم بندی اقلیمی کشت کلزا، مراحل رشد کلزا، میزان و توصیه های کودی، ارزیابی حاصلخیزی خاک و کاربرد مواد آلی در تغذیه و تولید محصول کلزا به حاضرین ارائه کرد.
6156 / 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.