مدیران البرز در کارگروه اشتغال استان، ظرفیت‌های اشتغالزایی شهرستان طالقان را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این نشست که به ریاست استاندار برگزار شد، فرماندار طالقان و مدیران استان مواردی چون: احداث شهرک صنعتی، توسعه زیرساختها، استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت های گردشگری با هدف اشتغالزایی و توسعه پایدار در طالقان را مطرح کردند.

اولویت اشتغال در حوزه گردشگری 

فرماندار طالقان، ضمن خوشامدگویی به استاندار و هیئت همراه، گفت: ظرفیت گردشگری در این شهرستان در صورت توجه مسئولین می تواند زمینه اشتغالزایی هرچه بیشتر را فراهم کند.

فراهانی افزود: در تعطیلات شاهد حضور جمعیت 150 هزار نفری در مناطق گردشگری این شهرستان هستیم که لازم است از این پتانسیل برای رونق اقتصادی هرچه بیشتر بهره برد.

وی با اشاره به 510 گونه گیاهان دارویی در حد فاصل در فاصله 110 کیلومتری طالقان به کرج، اظهار داشت: پتانسیل‌های این شهرستان، می‌توان برای طرح های ورزشی و سلامت، استفاده شود. حاشیه سد طالقان منطقه مستعدی است که قراردادی برای احداث پارک ساحلی منعقد شده به مساحت 27 هکتار و وجود واحدهای صنعتی ضرورت احداث شهرک های صنعتی را می طلبد.

فرماندارطالقان گفت: برای سلامت محیط زیست و آب شرب باید به سمت صنایع پاک رفت.

وی با یادآوری اینکه آمار بیکاری سال گذشته این شهرستان 9 درصد اعلام شده، افزود: چون جمعیت ما متغیر است با هزینه مرکز آمار استان، آمارگیری دیگری نیز انجام شده و این میزان بیکاری در تابستان به 13 درصد رسیده است.

اولین تعاون توسعه شهری در طالقان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با یادآوری تشکیل اولین تعاونی توسعه شهری در طالقان، گفت: در حال حاضر 25 تعاونی فعال در این منطقه فعال است.

اسماعیل خلیلی از کمبودها یاد کرد و گفت: زیرساخت توسعه در این شهرستان کافی نیست از جمله می توان به آسفالت نبودن جاده ها و ضعف در اطلاعات و فناوری اشاره کرد.

وی با اشاره به ثبت نام 448 نفر بیکار در طالقان، اظهار داشت: از این تعداد، 116 نفر در شهر و 332 نفر در روستا زندگی می کنند. 

خلیلی ادامه داد: 830هزار نفر جمعیت استان فعال است که نیمی در بخش کشاورزی هستند و براساس گزارش ها 15 واحد صنعتی در طالقان وجود دارد که یک واحد آن با 9 نفر فعال است.

این مدیر استانی ضمن اشاره به 4 معدن با اشتغال 12 نفر، افزود: ارائه نشدن طرح برای مشاغل خانگی، مشکلی است که باید جدی گرفته شود و با اطلاع رسانی به مردم، اشتغال خانگی را در این شهرستان توسعه داد.

خلیلی در پایان تصریح کرد: طالقان در حوزه گردشگری یکی از مناطق مهم گردشگری استان است لذا برای اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در این منطقه مهم، می توان سرمایه گذاری کرد.

لزوم احداث شهرک صنعتی

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان البرز، گفت: در این شهرستان مصوبه هیات وزیران برای احداث شهرک صنعتی داریم که اگر اجرایی شود پروژه سرمایه‌گذاری کره‌جنوبی برای مواد شوینده و ضدعفونی کننده، پتانسیل خوبی به شمارمی رود.

ایرج موفق، افزود: 11 میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری این پروژه است که اگر تمهیدات لازم اندیشیده شود، برای طالقان اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

وی تاکید کرد: علاوه بر این در طالقان مانند سایر شهرستان‌های استان البرز مشکل کمبود آب، نداریم.

در این نشست، مدیرکل بهزیستی استان وعده داد که تا پایان سال‌جاری، علاوه بر کمک‌های مستمر، 500 هزار تومان وجه نقد به هر خانواده تحت پوشش بهزیستی در طالقان، تعلق خواهد گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.