به گزارش ایرنا، سید مجید موسوی روز چهارشنبه در کارگروه کشاورزی حفاظتی در سالن جلسات گروه زراعت پردیس کشاورزی و منابع طبیعی در کرج با بیان اینکه یکی از الزامات قانون برنامه ششم کشاورزی حفاظتی است اظهار داشت:مراکز تحقیقاتی و اجرایی موظف هستند که ساز وکارهای لازم برای اجرایی کردن این قانون را به کار گیرند.
وی اضافه کرد:البرز به عنوان پایتخت کشاورزی کشور و وجود مراکز تحقیقاتی و ترویجی در این استان باید این موضوع را نسبت به سایر استان های دیگر کشور با جدیت بیشتری دنبال کند.
موسوی گفت:متاسفانه به جای اینکه کشاورزی حفاظتی را در مراکر تحقیقاتی دنبال کنیم، با روش های سنتی و ابتدایی کشت و کار صورت می گیرد و از منابعی مانند آب استفاده بهینه نمی شود.
وی ادامه داد: انتظار ما از وزارت جهاد کشاورزی این است تا از محل اعتبارات روش های نوین آبیاری، درصدی از آن را برای تامین هزینه های این کار به استان ها اختصاص دهد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز اظهار با بیان اینکه با کشاورزی حفاظتی میزان قابل توجهی در مصرف آب صرفه جویی می شود خاطر نشان کرد: وظیفه معاونت برنامه ریزی وزارت خانه این است که اهمیت این موضوع را برای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور جابیاندازد تا بتوانیم یارانه های مورد نیاز را برای اجرای این طرح دریافت کنیم.
موسوی گفت: کشاورزی حفاظتی سبب می‌شود مصرف سوخت از 78 لیتر در ساعت به یک لیتر در ساعت کاهش یابدو با توجه به اهمیت موضوع وزارت نفت باید به کمک بیاید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود آموزش و ترویج را اقدامی اساسی در خصوص ترویج کشاورزی حفاظتی عنوان و اظهار داشت: کشاورز ما بایستی خود به این باور برسد که کشاورزی حفاظتی به نفع اش است و مزایای بسیاری دارد.
7414/ 6155خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.