به گزارش ایرنا، محمد علی نجفی روز دوشنبه در دیدار با اعضای شورای هماهنگی مدیران زیر مجموعه وزارت کار، تعاون ورفاه اجتماعی افزود: استان مهاجرپذیر و پرجمعیت البرز در زمینه اشتغال شرایط مناسبی ندارد بنابراین راه سختی برای ارتقا چنین وضعیتی در پیش داریم.
وی ادامه داد: ضرورت دارد استان در بحث تجارت، توسعه صادرات و افزایش حضور موثر بخش خصوصی، گام های بلندتری بردارد چراکه با وجود مجموعه اقتصادی و فرودگاهی پیام می توان از چنین امکانی بیشتر بهره برداری کرد.
استاندار البرز گفت: از بدو ورود به استان، در کنار رسیدگی به مسائل سیاسی، اجتماعی، امنیتی و فرهنگی، با بررسی شرایط موجود در حوزه اشتغال، با اهتمام ویژه ای درصدد تسهیل و رفع موانع تولید برآمدیم چراکه وضعیت البرز در این خصوص بسیار نامناسب است.
وی اضافه کرد: استان را در حوزه های مختلف مورد بررسی قرار داده و مسائل را جزء به جزء رصد کردیم تا با احصا نقاط ضعف و قوت برنامه صحیحی برای توسعه، رشد و ارتقا البرز تدوین و اجرایی کنیم.
نجفی با بیان اینکه اکنون تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی به دلایل مختلف در شرایط راکد، نیمه راکد و تعطیل هستند، گفت: این واحدها به سبب مشکلاتی که دارند نمی توانند در خدمت مردم باشند بنابراین با بهره گیری از تمام ظرفیت های استان و تعامل سازنده با دستگاه های مرتبط و بانک ها درصدد رفع موانع آنها هستیم.
وی تاکید کرد: بر این اساس رسالت دستگاه های زیر مجموعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی بسیار خطیر و حائز اهمیت است.
نجفی افزود: تمام زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه ایجاد اشتغال دغدغه دارند و همچنین سازمان بهزیستی و کمیته امداد نیز باید با توسعه و تسهیل مشاغل خانگی از این بار سنگین بکاهند.
وی با تاکید بر لزوم هماهنگی تمام دستگاه های استان برای بهبود وضعیت رفاه، معیشت، ارتقا درآمدسرانه مردم و اشتغال پایدار ادامه داد: ایجاد بسترهای اشتغال برای جمعیت متقاضی کار، همواره محور اصلی بیانات و تاکیدات مقام معظم رهبری و جزء برنامه های اصلی رییس جمهوری قرار دارد.
8029 / 6155خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.