به گزارش ایرنا، حمداله شعبانپور شامگاه یکشنبه در نخستین نشست خبری در سالن اجتماعات شورای شهر مشکین دشت افزود: شهرداری مشکین دشت 134 نیروی شرکتی دارد که پیمانکار مربوطه در مردادماه حقوق کارگران را پرداخت نکرد.
وی ادامه داد: طبق قوانین، به دلیل ایجاد الزام برای شهرداری در خصوص استخدام نیروهای شرکتی، شهرداری نمی تواند مستقیما برای واریز حقوق نیروهای شرکتی اقدام کند.
وی افزود: اگر پیمانکار به تعهدات خود در مقابل کارگران پایبند نباشد، شهرداری فقط در صورت شکایت کارگران به شورای عالی کار و رأی مثبت این شورا به نفع کارگر، می تواند نسبت به پرداخت حقوق کارگران شاکی و متضرر اقدام و مبلغ پرداخت شده را از پیمانکار خاطی مطالبه نماید.
وی ادامه داد: به منظور تسهیل و تسریع در رفع مشکل این کارگران، طبق جلسات شورا و شهرداری مشکین دشت با رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردیس ، مقرر شد بدون شکایت و طولانی شدن سیر دریافت حقوق از سوی کارگران، در چارچوب فوانین کار، شهرداری از طریق وام اداری نسبت به پرداخت حقوق معوفه این کارگران اقدام کند.
وی با تاکید بر اینکه حقوق معوقه کارگران فقط مربوط به مردادماه است گفت: کارگران فقط حقوق یک ماه را طلبکارند، حقوق شهریور و مهرماه آنها واریز شده است. برای پرداخت معوقه، منتظر ابلاغ اداره کار هستیم.
شعبانپور ضمن اشاره به اینکه طبق دستورالعمل وزارت کشور کلیه امور ادارات و شهرداری ها باید بصورت حجمی و از طریق برونسپاری انجام شود تأکید کرد: کلیه خدمات شهرداری باید از طریق برون سپاری و بصورت حجمی توسط پیمانکاران انجام شود و این امر یک الزام قانونی است.
وی در خصوص استفاده از نیوجرسی در مقابل برخی واحدهای صنفی توسط شهرداری مشکین دشت که با اعتراض برخی کاربران شبکه های اجتماعی و توهین آنها به شورا و شهرداری شد گفت: طبق نص صریح ماده 12 و 13 قانون شهرداری و ماده 28 اجرایی سازمان نوسازی، شهرداری برای دریافت مطالبات خود می تواند از روش های مختلف بهره بگیرد که یکی از آنها استفاده از نیوجرسی است.
رئیس شورای مشکین دشت اظهار داشت: پس از ابلاغ رأی کمیسیون ماده 100 و اخطار به مالک، در صورت عدم تمکین مالک در پرداخت مطالبات، شهرداری می تواند در این خصوص از ابزارهای قانونی استفاده کند.
وی استفاده شهرداری از نیوجرسی در مقابل برخی واحدهای صنفی را قانونی دانست و افزود: به دلیل صراحت قانونگذار در اختیار استفاده شهرداری از نیوجرسی بدون نیاز به دریافت حکم قضایی، این روش مورد استفاده شهرداری قرار گرفت.
شعبانپور در ادامه از جوسازی برخی افراد و رسانه ها در فضای مجازی علیه مسئولین انتقاد کرد و از رسانه ها خواست تا با ایجاد فضای تعامل و همکاری با مسئولین زمینه پیشرفت منطقه و خدمت بهتر به مردم را فراهم کنند.
وی افزود: مسئولین هیچ الزام قانونی برای پاسخگویی به افراد در فضای مجازی ندارند.
7413/ 6155خبرنگار:معصومه مهتاب** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.