دکتر مهرداد بابایی روز یکشنبه به مناسبت روز سکته مغزی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سکته مغزی قابل درمان است به شرط اینکه بیمار به موقع به مراکز درمانی تخصصی انتقال یابد.
وی ادامه داد: سکته مغزی همواره یکی از بیماری هایی است که علاوه بر عوارض جسمی ، بار مالی و روانی سنگینی را به فرد مبتلا ، خانواده و جامعه تحمیل می کند.
وی بیان کرد: چنانچه از زمان شروع علائم تا انتقال و شروع اقدامات درمانی ویژه در مرکز درمانی تخصصی کمتر از 3 ساعت طول بکشد ، علائم و عوارض سکته مغزی قابل درمان است.
رئیس مرکز فوریت های پزشکی البرز گفت: مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی البرز ، با استقرار اتوبوس آمبولانس ها و آمبولانس های اورژانس 115 در اماکن پرتردد و میادین و خیابانهای اصلی ، با نصب بنر آموزشی مربوطه و آموزش علائم سکته مغزی، درخدمات دهی به این بیماران پیشگام است.
وی بیان داشت: در صورت تماس با اورژانس 115 البرز و نیاز به انتقال بیمار با مشکل سکته مغزی ، بیماران نیازمند به بیمارستان شهید رجایی کرج که به عنوان مرکز تخصصی درمان سکته مغزی انتقال می یابند.
وی افزود: تاکنون 30 بیمار با مشکل سکته مغزی توسط بالگرد اورژانس هوایی البرز از اقصی نقاط استان به بیمارستان منتخب منتقل شده اند.
از اقدامات دیگری که در این روز از سوی اورژانس 115 البرز صورت گرفته است می توان به حضور کارشناسان فوریتهای پزشکی این مرکر در مدارس و آموزش کمکهای اولیه و علائم سکته مغزی به زبان ساده اشاره کرد.
7410/ 6155خبرنگار: مژگان السادات سجادی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.