خسرو ساکی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از ابزار موثری که مدیران مدارس بایستی داشته باشند،آگاهی و اشراف بر قوانین ،مقررات و آیین نامه های آموزشی است.
وی با بیان اینکه ناآگاهی از چند و چون قوانین و مقررات آموزشی و همچنین عدم پایبند ی به آن ، تبعات زیانباری برای شخص مدیر، معاونین مدرسه،اولیا و حتی جامعه ببار می آورد، اظهار کرد: اشراف به قوانین و مقررات آموزشی باعث ا قتدار مدیر، جلوگیری از دو باره و حتی چند باره کاری ، تسریع در انجام امور و کاهش هزینه ها و زمان ، جلوگیری از تخلفات و تنش های احتمالی و در نهایت موجب انضباط مطلوب و مورد نظر در مدارس می شود.
وی از شناسایی به موقع ضعف ها، اشراف بر مقررات و آیین نامه های آموزشی و پرورشی و اعمال دقیق آن برای تمکین کارکنان و افزایش کار آمدی مدرسه بعنوان دیگر مزایای این دوره آموزشی تخصصی برای مدیران مدارس البرز یاد کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه در این دوره ها مدرسان به وظیفه مدیر در مقابل قوانین و مقررات آموزشی می پردازند، خاطر نشان کرد: اجرای یکسان و بدون تبعیض و عادلانه قوانین و مقررات برای همه کار کنان و هم چنین توجه به مقتضیات و محدودیت ها ی موجود در اجرای مقررات، اطلاع رسانی مناسب به همکاران و ایجاد زمینه افزایش و آگاهی کارکنان مدرسه به قوانین و مقررات آموزشی، توصیه ،ترغیب و تشویق همکاران به اجرای مقررات اموزشی و پرورشی، اجرای دقیق و به موقع قوانین و مقررات آموزشی از دیگر مزایای این دوره هاست.
ساکی نظارت بر عملکرد کارکنان ، آگاه سازی اولیای دانش آموزان و همچنین دانش آموزان در زمینه مقررات آموزشی و پرورشی مربوطه و در دسترس قرار دادن تمامی مقررات و آیین نامه های آموزشی مدرسه به کارکنان ، بحث و بررسی قوانین و مقررات در جلسات شورای معلمان یا شورای مدرسه و برخورد با خاطیان و قانون شکنان در چارچوب مقررات و اختیارات مدیر را از دیگر مزایای این دوره های آموزشی برای مدیران مدارس در البرز برشمرد.
وی گفت : این دوره ها به منظور رعایت کامل قوانین در مراکز آموزشی و پیشگیری از هرگونه تخلف در مدارس این استان برنامه ریزی و در حال اجراست .
وی اظهار کرد: قوانین و آئین نامه های اجرایی مدارس نقشه ی راه مدیران فضاهای آموزشی است که باید به آن نگاه ویژه ای شود.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: برای آگاهی بخشی به مدیران مدارس دولتی و غیر دولتی ، این برنامه آموزشی با موضوع ' آشنایی با قوانین و تخلفات اداری' در دستور کاری برنامه آموزشی البرز قرار گرفت که تا پایان سال تحصیلی 97-96 در این استان ادامه دارد.
ساکی اضافه کرد: قوانین و آئین نامه های اجرایی مدارس از مهمترین مواردی است که نیاز به مطالعه دقیق مدیران دارد.
وی تاکید کرد: تسلط مدیران مدارس بر قوانین و آئین نامه ها، یکی از نشانه های توانمندی مدیران مدارس در آموزش و پرورش البرز محسوب می شود.
استان البرز 463 هزار دانش آموز در 2443 مدرسه و 24 هزار معلم دارد
2819 / 6155 خبرنگار : مهین مالمیر ** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.