به گزارش ایرنا، شناسایی سرمایه ها، تهدیدها ، آسیب پذیری ( ضعف هایی که در سیستم است) ، تاب آوری و پدافند کالبدی برای مصون سازی کالبد کشور در برابر تهدید ها از مباحث مطروحه دراین نشست بود.
دراین همایش توانمندی دشمن و اطلاعات او از ضعف های زیرساخت انرژی، جذابیت هدف و شدت اثر تهدید ، دسترسی به آسیب پذیری و فرصت های دشمن از سناریوهای تهدید در زمینه مولفه های اثر گذار در افزایش التزام دشمن برای ضربه به آسیب پذیری ها بررسی شد.
همچنین دراین همایش سناریوی حمله احتمالی هوایی بررسی و درآن دانش و قابلیت تهاجم زیاد، اهمیت کارکردی و سطح وابستگی به زیر ساخت زیاد در بخش مولفه های اثر گذار در افزایش التزام دشمن برای ضربه آسیب پذیری مورد ارزیابی قرار گرفت.
اساتید حاضر درهمایش پدافند کالبدی استان البرز با اعلام اینکه تاب آوری به عنوان توانایی سازمان دهی به پیامد های ناشی از وقوع تهدیدات و توانایی جذب تنش ها و پایداری است از متولیان امر دراین زمینه خواستند تا در برابر تاب آوری در عین حفظ کارآرایی اصلی زیر ساخت ، قابلیت انطباق با شرایط جدید و بازگشت به موقعیت پیش از وقوع تهدیدات را مورد توجه قرار دهند.
مدیرکل پدافند غیر عامل استان البرز روزشنبه دراین همایش گفت: امروز آشنایی با موضوعات پدافند غیرعامل در کشور از اهم برنامه ها برای مقابله با تهدیدات دشمن به شمارمی رود.
سید شهاب الدین حسینی افزود: به روز بودن اطلاعات دراین زمینه از موضوعات مهمی است که با برگزاری کارگاه های آموزشی مورد توجه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: مردم نیازهای مختلف دارند و دشمن زیر ساخت های کشور را مورد تهدید قرار می دهد و با توجه به این که تولید دانش بومی از اهمیت بالایی برخوردار است تدابیر ویژه را دراین زمینه باید داشت.
رئیس حوزه پژوهش و بخش زلزله شناسی مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی نیز گفت: شهر تاب آور شبکه ای پایدار از سیستم های فیزیکی و اجتماعی انسانی است .
علی بیت اللهی افزود: نظام فنی ومهندسی خاص پدافندی، مهندسی تهدید شناسی با قابلیت تخصصی سازی همراه با امکان تاثیر بر فرمول های مهندسی و طراحی نظام آموزشی فنی و مهندسی با قابلیت کاهش اثر تهدیدات انسان ساز از جمله موضوعات مهم دراین زمینه به شمارمی رود.
وی ادامه داد: نفی سلطه دشمن ، طبقه بندی زیر ساختی ، پایداری زیر ساخت و سازماندهی قابلیت ها و بسیج ظرفیت ها نیز از اصول کلیدی است.
8029/ 6155 خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.