به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ حمید لطف اللهیان اظهار کرد: باید هم در تولید و هم جمع آوری زباله یک مدیریت جامع و مطلوبی را انجام دهیم تا در این زمینه شاهد به هم ریختگی و نابسامانی شهری نباشیم.

وی با یادآوری اینکه هر اردبیلی روزانه ۷۰۰ گرم زباله تولید می کند خاطرنشان کرد: در مجموع اردبیلی ها روزانه ۳۵۰ تن و سالانه بیش از ۱۳۰ هزار تن زباله تولید می کنند که اگر طرح های خوب بازیافت و همچنین تفکیک از مبدا به خوبی اجرا شود قطعا با فرهنگسازی مناسب می توانیم این میزان تولید زباله را به شدت کاهش دهیم.

شهردار اردبیل با اشاره به اینکه برای جمع آوری این میزان زباله شهرداری ۸۰۰ نفر کارگر را به کار گرفته است بیان کرد: این کارگران روزانه مشغول رفت و روب شهری هستند و از منابع شهرداری که همان منابع عمومی مردم است برای جمع آوری و مدیریت زباله و دفع آن هزینه می شود.

لطف اللهیان اضافه کرد: هر چقدر مردم کمتر زباله تولید کنند در حقیقت به منابع مالی خود کمک کرده اند تا به شهرداری امکان دهند این میزان مبالغ را در سایر حوزه ها هزینه کرده و با یک رود منطقی در حوزه پسماند و جمع آور زباله اقدامات انجام شود.

وی همراهی همشهریان را در این بخش زمینه ساز بهبود سیما و چهره شهری توصیف کرد و ادامه داد: ما نسبت به مشارکت مردم در کاهش تولید نگهداری و انتقال آن به کارخانه حساس هستیم و از آن مهمتر برای ما رفت و روب سریع شهری است که قطعا تولید زباله آن هم گذاشتن بی موقع زباله ها در خیابان ها و معابر شهری به چهره شهر صدمه زده و هزینه مضاعفی را برای ما در جمع آوری آن تحمیل می کند.

شهردار اردبیل تصریح کرد: امیدواریم مردم به موقع و در ساعات خاص پیش بینی شده زباله های خود را در مخازن قرار دهند تا در ساعاتی غیر از این مجبور به هزینه کرد اضافی نباشیم و قطعا مغازه داران و فروشندگان مواد غذایی به این موضوع بیش از دیگران باید توجه کنند.

لطف اللهیان رویکرد شهرداری را در راستای تقویت برنامه های فرهنگی و آگاهسازی با هدف کاهش تولید زباله و جمع آوری به موقع آن خواند و اظهار داشت: قطعا همشهریان می توانند با اقدامات سنجیده در این حوزه شهرداری را کمک کرده ون از صرف هزینه های اضافی به نوعی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه جمع آوری زباله تنها کافی نیست بلکه در این زمینه باید واحدهای فرآوری و بازیافت زباله نیز راه اندازی شود گفت: اگر یک روز عملیات رفت و روب و جمع آور زباله متوقف شود قطعا در شهر شاهد به هم ریختگی معابر و کوچه ها خواهیم بود و در این زمینه امیدواریم با ارتقای آموزش ها و فرهنگ شهرنشینی جلوگیری از تولید زباله های اضافی و آلوده نشدن محیط شهری را شاهد باشیم.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 775024
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.