استاندار البرز با تاکید بر اهمیت توسعه تولید و ایجاد فرصت های شغلی به تمام مدیران استان تاکید کرد به جلسات کارگاهی بسنده نکرده و به جای ارائه گزارش کارگاهی، خروجی مثبت و ملموس ارائه کنند.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی در جلسه کارگروه اشتغال استان البرز که امروز برگزار شد با ابراز امیدواری به کمک همه مدیران در عرصه تولید و اشتغال گفت: تعدادی از بانک های البرز موفق به ارائه کارنامه قابل قبول در حوزه اشتغال نبوده لذا با تشکیل شورای ویژه بانک های استان با مدیران کم کار بانک ها، اتمام حجت کرده و پس از نشست مشترک با مدیران عامل بانک ها، اگر بانک استان یا دستگاهی همکاری لازم را در ایجاد اشتغال نداشته باشد قطعا برخورد لازم را داشته و به مردم معرفی خواهم کرد.

نجفی اضافه کرد: در دیدارهای مشترک با معاون امور بانکی وزارت اقتصاد و سایر مدیران عاملی بانکی کشور، همکاری خوبی در سطح ملی و بانک ها، دیده می شود.

وی در بحث اشتغال به صورت مجزا سهم هر بانک را در تخصیص تسهیلات بانکی مشاغل خانگی مشخص کرد و گفت: بنا داریم سهم بانک ها را در این سرفصل بالاتر از صد در صد بگیریم لذا لازم است سهم بانکی هر شهرستان برای جذب در دستگاه های مختلف اعم از کمیته امداد، بهزیستی و... به فرمانداران هم ابلاغ شود.

استاندار البرز با تاکید اینکه تعللی در اجرای ابلاغ ها و تکالیف مشخص شده صورت نگیرد، خاطرنشان کرد: رقم تعهدی بانک ها در این جلسه توسط دبیرخانه ثبت شود تا در نشست آتی فرایند عمل، میزان رشد و موانع نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.

مدیران به گزارش کارگاهی اکتفا نکنند

رئیس کارگروه اشتغال استان با تاکید بر اینکه ارتباط مدیران برای رفع موانع شغلی نباید به جلسات کارگروهی محدود شود، اضافه کرد: تلاش مدیران با مشارکت و همکاری در خارج از جلسات کاری است که می تواند خروجی مثبتی برای ایجاد شغل داشته باشد.

استاندار البرز با یادآوری کمبود امکاناتی چون هتل های استاندارد، بیان کرد: ظرفیت های خوبی در حوزه گردشگری در این استان وجود دارد و برنامه وسیعی در استان ویژه این بخش داریم اما باید زمینه و بستر جذب گردشگر را ایجاد کرد، کمبودها را جبران کنیم و بعد به دنبال شکوفایی پتانسیل ها باشیم  به همین منظور کمیته گردشگری استان را تشکیل خواهیم داد.

نجفی بابیان اینکه اقتصاد مقاومتی فرصت جدیدی را برای کشور فراهم کرده است، گفت: در این رقابت همه استان ها حضور دارند و هراستانی که بیشتر تلاش کند، سهم افزون تری را برای اشتغال جذب خواهد کرد.

وی در رابطه با دغدغه کمبود منابع آبی صنایع، گفت: کمیته آب، تنگناهای صنایع را برای رونق تولید و افزایش سهم اشتغال احصا و اعلام کند تا مشکلات این بخش نیز برطرف شود.

استاندار گفت: سهم استان البرز در ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی استان هزار و 70 میلیارد تومان و سهم اشتغال فراگیر نیز 823 میلیارد تومان، است.

نرخ بیکاری استان در سه ماهه اول بهار قابل قبول نیست

استاندار البرز ادامه داد: با روندی که دنبال می شود همه امیدوارهستند تحرک جدیدی در حوزه اشتغال استان صورت پذیرد اما تا کنون اقدامات در این بخش، رضایت بخش نبوده است. همچنین گفت: در بخش اشتغال خانگی، سهم بانک های ملت و تجارت، 20 میلیارد تومان اعلام شده است.

استاندار البرز در ادامه با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان در سه ماهه اول بهار، قابل قبول نبوده است و با اصلاحاتی به 13/8 درصد رسیده است،گفت: با وجود این امر هنوز البرز جزو 5 استان در رتبه بیکاری کشور قرار دارد و این درحالی است که پتانسیل های خوبی در صنعت،گردشگری و خدمات وجود دارد. نزدیکی به سه فروگاه و فرصت های تجاری متعدد باید رتبه استان را در این بخش، ارتقا بخشد.

برنامه جذب اعتبارات تسهیلات 1000 میلیارد بانک های البرز 

رییس ستاد اقتصاد مقاومتی استان تاکید کرد: امسال رقم دریافتی تسهیلات بانکی در استان باید حداقل به 3 برابر افزایش پیدا کند، سال گذشته 219 میلیارد تومان در استان پرداخت شده که با توجه به توانمندی های البرز باید به بالای 700 میلیارد می رسید با این وجود برنامه ما روی 1000 میلیارد تومان است.

نجفی با بیان اینکه راه طولانی را برای کاهش مشکلات بیکاری در پیش داریم، افزود: همه مدیران بانک ها و دبیر این بخش از صنعت، معدن و تجارت لازم است در کنار سایر کارگروه ها فعال شده و وارد میدان شوند تا جوانان جویای کار بتوانند فضای مناسبی داشته باشند.

کارگروه رفع موانع تولید جایگاه اصلی خود را در اشتغالزایی بدست آورد

استاندار البرز با تاکید بر اینکه باید کارگروه رفع موانع تولید را به جایگاه اصلی خود باز گردانیم، گفت: حساسیت جدی دارم که در تمام جلسات شخص مدیر ارشد دستگاه حضور پیدا کند تا تعهدات تصمیم گیری در نشست ها، محقق و اجرایی شود.

رئیس کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی استان با اشاره به مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی خاطرنشان کرد: تنگناهایی که صنایع البرز با آن مواجه هستند، بیشتر شامل بخش های خدماتی همانند آب، برق، گاز، بیمه، تامین اجتماعی، امور مالیاتی و کارگری است که در این ستاد استانی باید حل شود.

وی افزود: روال کار بر این بوده که جلسات ستاد هفتگی باشد اما به جهت تراکم درخواست ها در هفته جاری دو جلسه اختصاصی کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی استان برگزار شد. همچنین جلسات ستاد تسهیل، میدانی با حضور در واحد صنعتی و ستادی برگزار شود.

استاندار البرز در ادامه با اشاره به گوشه ای از ظرفیت های تولیدی استان گفت: واحدهای تولیدی خدمات دارویی در البرز بسیار فعال است و در بخش مربوط لازم شوینده، بهداشتی، قطعات خودرو، پتروشیمی و... فرصت های خوبی داریم.

نجفی ضمن یادآوری بالا بودن ظرفیت شرکت های دارای فناوری و دانش بنیان، اظهار داشت: بخش فناوری البرز باید در کشور حرف اول را بزند. تمامی این پتانسیل ها، فرصت خوبی برای استان است تا در آتیه نزدیک شاهد رشد تمامی این بخش ها باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.