به گزارش ایرنا،آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج افزود: برخی با تحلیل غلط گمان می کنند بافشارهای اقتصادی و نظامی کشور ما تسلیم می شود این در حالی است که تجربه هشت سال جنگ تحمیلی خلاف این را ثابت کرده است.
وی اضافه کرد:البته اگر کوتاه بیاییم دشمنان پرروتر می شوند، ملت ایران با اتحاد و تبعیت از رهبری همواره نشان داده است که از هیچ قدرتی هراس ندارد و با صلابت راه خود را ادامه می دهد.
حسینی همدانی گفت:تا زمانی که نظام اسلامی با قدرت درونی خود پایدار است دشمنان ما ادامه می دهند و باید آماده مقابله با تحرکاتشان باشیم.
امام جمعه کرج با اشاره به دسیسه های دشمنان خاطر نشان کرد:دشمنان همواره برای ساقط کردن نظام اسلامی تلاش کرده اند اما پس از بارها شکست، فتنه سال 88را به راه انداختند و پس از این فتنه طرح بازگشت از طریق نفوذ را در پیش گرفته اند.
حسینی همدانی افزود: در این طرح آمریکا طرح 5گانه ای پیش بینی کرده که در این طرح می خواهد که باقدم های مشخص ابتدا انقلاب را مهار و سپس با تغییر رفتار ساختار نظام را نیز تغییر دهد.
وی ادامه داد:در این طرح های پیش بینی شده ابتدا باید نگرش مردم ایران را تغییر دهند و غرب گرایان منزوی را دوباره به صحنه برگردانند.
حسینی همدانی افزود:به همین منظور در فتنه سال 88این غرب گرایان منافع ملی و امنیت ملی را به گونه ای به خطر انداختند که حرکاتشان سبب شود تا علاوه بر تحریم های گذشته تحریم های جدید اعمال شود.
وی گفت:قدم بعدی دشمنان تضعیف اقتصاد وکاهش ارزش ریالی پول ما بوده تا مردم را تحت فشار بگذارندو القای این مفهوم که برای خارج شدن از این وضعیت باید در سیاست خارجی ما تغییراتی ایجاد شود.
وی ادامه داد: حرکت دیگر دشمن این بوده و هست که گفتمان انقلاب اسلامی را تغییر داده و به اصول نظام ضربه بزنند و در منصب های تصمیم ساز حضور یابند.
نماینده ولی فقیه در استان البرزافزود: یکی از مسیرهای تعیین شده این است که آمریکایی ها هیچ گاه نباید بپذیرند که ایران قدرت برتر منطقه باشد به همین منظور برنامه هسته ای ایران ،حمایت از حزب الله و تغییر وضع موجود که از سوی ایران دنبال می شود باید متوقف شود،زیرا اگر برنامه هسته ای ایران به هم بخورد بازرسی و کنترل های بی سابقه و برگشت پذیر کردن تحریم ها را مطرح و دنبال می کنند.
وی گفت:دشمنان در برنامه هایشان نقش برخی عوامل داخلی بسیار مهم است که از طریق مسایل فرهنگی و اقتصادی وارد شده تا از این طریق بتوانند به اهدافشان دست یابند.
حسینی همدانی افزود: دشمنان با طرح این مساله که دوران آرمان خواهی به پایان رسیده با تحریف اندیشه های امام و رهبری تلاش می کنند که استقلال کشور را به مخاطره بیندازند .
نماینده ولی فقیه در البرز در بخش دیگری از سخنان خود به مراسم اربعین حسینی اشاره و خاطر نشان کرد:هر زایر ایرانی باید به عنوان یک خبررسان در این راهپیمایی عظیم و شکوهمند حضور داشته باشد و عزت و عظمت اسلامی را به جهانیان نشان دهند.
حسینی همدانی با بیان اینکه مسلمانان با یکپارچگی در این مراسم شکوهمند حضور داشته باشند اظهار داشت:هر ایرانی باید سفیری برای صدور آرمان های انقلاب، گفتمان انقلاب اسلامی و مبارزه با استکبار بخصوص اسراییل جنایتکار و دفاع از مظلومان عالم به خصوص فلسطین باشد.
وی در ادامه با اشاره به هشتم آبان ماه سالروز شهادت شهید حسین فهمیده گفت:مردمی که برای دفاع از اسلام و انقلاب شهیدانی چون فهمیده دادند در برابر استکبار تسلیم نمی شوند.
حسینی همدانی در ادامه به وضعیت بیکاری در جامعه اشاره و گفت:جامعه با معضل جدی بیکاری دست به گریبان است که در یک چنین شرایطی انتظار ما این است که مسئولان به فکر اصلاح امور باشند.
7414/ 6155خبرنگار: وحیده عسکری** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.