به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، فتح الله حقیقی در جلسه هماهنگی کارگروه های استقرار سند امنیت غذایی استان که صبح یکشنبه برگزار شد با بیان اینکه در دنیای امروز بسیاری از بیماری های واگیردار کنترل شده که کشور ما نیز از این امر مستثنی نیست، افزود: اکنون کنترل و پیشگیری از بیماری های غیرواگیر به عنوان دغدغه ای بزرگ مطرح است که در این خصوص تدوین سند امنیت غذایی در دستور کار قرار گرفته است.
وی با تاکید بر اهمیت تهیه و تدوین سند امنیت غذای استان ادامه داد: در البرز تاکنون جلسات متعددی برای بررسی روند تهیه این سند تشکیل شده و بر این اساس 5 کمیته اعم از دانشگاه علوم پزشکی، صدا و سیما، صنعت، معدن و تجارت، استاندارد و جهاد کشاورزی فعالیت خود را آغاز کرده اند.
معاون استاندار گفت: با توجه به نظارت ها و بررسی های صورت گرفته از سوی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، کمیته های فعال تاکنون اقدامات خود را در راستای برنامه ریزی های صورت گرفته بخوبی اجرایی کرده اند.
وی افزود: در این جلسه مقرر شد که دانشگاه علوم پزشکی بسته اولیه سند را تهیه کرده و در روز 30 آبان 96 ارائه دهد که در جلسه تشریح شده و موانع آن برطرف شود تا سند 5 ساله امنیت غذایی استان تصویب شود.
حقیقی اضافه کرد: بر این اساس سند می توان حرکت، استاندارد سازی، اقدامات کشت راهبردی، تهیه مواد غذایی، مراعات بهداشت و درمان، غذای باکیفیت و سایر موارد مرتبط را طبق برنامه پیش برد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 772561
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.