استاندار البرز گفت: در همه جای دنیا سربازان آن کشور نماد فرهنگی هستند لذا در استان البرز هم باغ موزه دفاع مقدس مکانی فرهنگی برای معرفی سربازاران انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی نجفی، امروز در بازدید از اراضی پیش‌بینی شده برای احداث باغ موزه دفاع مقدس استان در محل پارک جهان نما با اشاره به اهمیت فرهنگی و ارزش این طرح استانی، اظهار داشت: احداث موزه دفاع مقدس و حفظ ارزش‌های انقلاب و کارهای فرهنگی نمادی از 8 سال دفاع مقدس و رشادت های ایثارگران است.

وی ضمن یادآوری برگزاری اردوهای راهیان نور در تصویرسازی و انتقال مفاهیم ارزشی به نسل جوان، افزود: استان سه میلیونی در کنار شهر 12 میلیونی کشور به مکانی برای معرفی الگوهای ایثار، احتیاج دارد.

نجفی با تاکید بر مولفه وفاق و همدلی در اجرای برنامه‌های استان، گفت: برای‌تحقق اهداف استان، وفاق وجود داشته باشد و باید نظرات در جلسات کارشناسی مطرح و در قالب شاکله ای استانی محقق گردد.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای برنامه های استان، نظرهای استانی مخالف نداریم و همه موظف به اجرا هستند، تصریح کرد: به دنبال اجرای قانون و حفظ قوانین هستیم و برای اجرای این طرح فرهنگی نیز مسائل زیست محیطی مورد توجه واقع خواهد شد.

استاندار البرز در رابطه با تامین منابع مالی این پروژه فرهنگی، اظهار داشت: تمام اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان تخصیص 100در صدی خواهد داشت و تکالیف شهرداری در تامین منابع مالی باغ موزه استان نیز باید اجرایی شود.

نجفی همچنین بر ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد(ص)کرج نیز تاکید کرد و خوستار به سرانجام رسیدن این طرح استانی هم شد.

اعتبار یک میلیاردی پروژه

طبق اعلام سردار اسلامی، فرمانده سپاه استان، پیمانکار این پروژه قول مساعد داده تا عرصه 4/3 هکتاری باغ جهان نما در استان که اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است در فاز نخست تا 30 خرداد سال 97 به بهره برداری برسد و تا پایان سال آینده نیز تکمیل شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.