ابوالفضل فلاح روزسه شنبه درگفت وگو با ایرنا گفت:کاهش هزینه ها،کاهش حسابهای دولتی ،دقت نظر و سرعت در انجام عملیات مالی ،کاهش فرآیند دریافت و پرداخت، شفاف سازی ، هوشمندسازی و انضباط مالی از اهداف اجرای طرح خزانه داری الکترونیک است.
وی افزود: استقرار پروژه خزانه داری الکترونیک منجر به شفاف سازی،هوشمندسازی و انضباط مالی می شود.
فلاح اضافه کرد: به منظور سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری سه پروژه جذب ، حمایت و هدایت سرمایه گذاری خارجی،استقرار خزانه داری الکترونیک در سطح استان و مدیریت دارایی های دولت، برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان البرز تعریف و برنامه عملیاتی با شاخص های کمی و زمانبندی جهت محقق شدن پروژه های مذکور تدوین شد.
وی ادامه داد: طرح خزانه داری الکترونیک از مهمترین و اثرگذارترین طرح های دولت تدبیر و امید در بحث انضباط، شفاف سازی و هوشمندسازی عملیاتی مالی در طول پس از انقلاب اسلامی است.
فلاح ادامه داد: به منظور اهداف پروژه خزانه داری الکترونیکی و لزوم طرح تمرکز حسابهای دولتی نزد بانک مرکزی،سازوکارهایی برای دولت فراهم می شود تا به صورت برخط حساب های خود را در تمامی بانکها مدیریت کرده و امکان استفاده بهینه از منابع دولتی را فراهم می سازد.
رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی اداره کل امور اقتصادی و دارایی البرز ، کاهش چشمگیر دسته چک های صادره ، جلوگیری از خلق پول ناشی از رسوب حساب های دولتی در بانک های مختلف ، ساماندهی و تضمین پرداخت های سریع و مطمئن حقوق کارکنان دولت را از جمله مزایای استقرار خزانه داری الکترونیک در سطح استان عنوان کرد.
7414/ 6155خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.