به گزارش ایرنا، دکتر حسین آذرنیوند روز یکشنبه در همایش بررسی ساختار تشکیلاتی مدیریت منابع طبیعی و محیط زیست ایران که در سالن اجتماعات امام خمینی (ره) پردس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران واقع در کرج برگزار شد، افزود: از گذشته تا کنون سازمان های منابع طبیعی و محیط زیست مکمل همدیگر بوده و باید این دوبخش را در کنار یکدیگر دید.
وی بیان کرد: اگر همگرایی و هماهنگی بین این دو بخش در عرصه های کاری و آموزشی نباشد به توسعه پایدار در محیط زیست نمی رسیم.
آذرنیوند با تاکید بر اینکه اتحاد و همگرایی بین این دو بخش بایستی هر روز بیشتر شود، ادامه داد: از جنگل ها و به خصوص مراتع بسیار غفلت شده به طوریکه مراتع کشور بیش از 90 میلیون هکتار وسعت داشته و حدود 70 درصد عرصه های کشور را تشکیل می دهند ولی همواره بیشترین آسیب در عرصه ها به این بخش وارد می شود.
رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت: سرانه جنگل در کشور ما کم است ولی این موضوع نباید ما را از منابع طبیعی تجدید شونده غافل کند و بایستی به موضوع طرح استراحت جنگل ها نیز نگاه اجرایی تری شود.
وی اظهار داشت: وضعیت منابع طبیعی و به تبع آن وضعیت کشاورزی و کلی کشور می تواند متاثر از هم باشند و به پایداری برسند.
وی با اشاره به برخی نگاه ها به فعالیت های آموزشی در بخشی از جنگل های کشور تصریح کرد: دانشگاه ها شرکت های بهره بردار از جنگل ها نیستند بلکه برای توسعه جنگل ها و منابع طبیعی کشور نیروی انسانی متخصص تربیت می کنند.
در این همایش معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و رئیس سازمان جنگل ها و مراتع کشور نیز حضور دارند.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.