علیرضا گرامی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اعزام این مددجویان دراجرای سیاست های اصولی قوه قضائیه مبنی بر حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان ها انجام شده است.
وی اضافه کرد: تسریع در رسیدگی و صدور احکام قطعی سبب کاهش زمان دادرسی و رفع مشکلات قضایی مددجویان می شود.
گرامی خاطرنشان کرد: تراکم جمعیت کیفری در زندان سبب برهم خوردن توازن در استفاده از ظرفیت های موجود بهداشتی، آموزشی، اصلاحی و تربیتی شده و این شرایط کندی فرایند اصلاح و تربیت مددجویان را به همراه خواهد داشت.
وی به آمار انتقال مددجویان به زندان های محل سکونت خود اشاره کرد وافزود: ازابتدای سال جاری یک هزارو 874 نفر ازمددجویان این ندامتگاه به زندان های محل سکونت خود انتقال یافتند.
گرامی افزود: ازمجموع این آمار یک هزارو 720 مورد از ندامتگاه قزلحصار به زندان های استان تهران، 82 مورد از ندامتگاه قزلحصار به سایر استان ها ، 60 مورد از زندان های استان تهران به ندامتگاه قزلحصار و 12 مورد ازسایر استان ها به ندامتگاه قزلحصار بوده است.
وی یادآورشد که حضور مستمر قضات در زندان ها و رسیدگی به مشکلات قضایی مددجویان و انتقال زندانیان به استان های محل سکونت خود از دیگر راهکارهای مناسب برای کاهش جمعیت کیفری زندان ها است.
وی ادامه داد: براین اساس قضات با حضور مستمر دراندرزگاه ها به بررسی مشکلات قضایی به بررسی تقاضای مددجویان می پردازند تا بسترانتقال آنان به استان های محل سکونتشان فراهم شود.
2098/ 6155خبرنگار: مریم صوفی ** انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.