سرهنگ محمد اقبالی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: فعالیت سایت های جعلی یکی ازمهمترین شگرد های مجرمانه ای است که درایام مناسبتی صورت می گیرد و با توجه آگاهی نداشتن تعداد زیادی از کاربران، هویت پنهان افراد و نامحدود بودن مرز جغرافیایی فرصت جدیدی را برای مجرمان فراهم کرده است.
وی اضافه کرد: بانزدیک شدن به اربعین حسینی، تعداد زیادی ازمردم تصمیم به زیارت مرقد ابا عبدالله الحسین (ع ) دارند که بر اساس تجربه سال های گذشته برخی ازسایت های غیررسمی وغیرمجاز با اهداف مجرمانه یا کلاهبرداری برای ثبت نام اربعین ایجاد می شود که شهروندان باید ازطرق حج وزیارت فقط اقدام کنند.
اقبالی خاطرنشان کرد: زائران هنگام پرداخت هزینه به صورت اینترنتی، نکات ایمنی رارعایت و حتی الامکان ازمکان های مورد اعتماد برای ثبت نام و پرداخت های اینترنتی هزینه ها استفاده کنند.
وی افزود : مجرمان با طراحی سایت های شبیه سایت های اصلی که درگاه های بانکی جعلی نیز دارد اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد کرده و برای اخذ اطلاعات حساب شهروندان مثل رمز عبور و اطلاعات بانکی ، کاربران را به صفحات جعلی موسوم به فیشینگ می کشانند.
این مسئول تاکید کرد: شهروندان باید مراقب باشند تا در دام فیشرها و سایت های جعلی که فقط برای سرقت اطلاعات بانکی افراد راه اندازی شده اند، نیفتند.
وی با تاکید برهوشیار بودن مردم درخصوص آگهی ها و پیامک ها یی که به نظر جذاب وخارج ازقوانین سازمان حج و زیارت است افزود: تمام سایت های مهم در فرم های ورود اطلاعات خود از پروتکل https استفاده می کنند.
اقبالی افزود: برای ثبت نام به دفاتر مجازو مورد تایید سازمان حج و زیارت مراجعه شود و ازارائه مدارک هویتی ازقبیل گذرنامه به افراد غیرمسئول خودداری کرده و یا اسکن آن درسایت های غیرمجاز ارسال نشود.
2098/ 6155خبرنگار: مریم صوفی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.