به گزارش ایرنا، سردارسید یوسف مولایی روز دوشنبه در همایش روز ملی روستا و عشایر استان البرز که در موسسه علوم دامی کشور واقع در کرج برگزار شد، افزود: ما اکنون می توانیم از نقطه به نقطه کشور اگر خوب مدیریت داشته باشیم استفاده بهینه کنیم.
وی اظهار داشت: موضوع کشاورزی بسیار پیچیده است زیرا قانون و مقررات، مدیریت، رویکردهای سیاسی، تخصصی و توانایی ها در این بخش و نگاه کشور به آن بسیار تاثیرگذار است و اکنون رویکرد کشاورزی کشور در سال های اخیر با تغییر رویکرد مدیریتی و سیاسی تغییرات زیادی کرده است.
وی با بیان اینکه اکنون کشاورزان کشور در بخش دولتی و قوانین، تسهیلات بانکی و توسعه شهری با مشکلات زیادی روبرو هستیم، گفت: ولی بایستی در بخش کلان کشوری بتوانیم تصمیم گیری درستی برای حل این مشکلات داشته باشیم.
مولایی با اشاره به اینکه زمانیکه نتوانیم درست توسعه را تعریف کنیم اتفاقات ناخوشایندی می افتد، افزود: زمین های کشور و خاک ما توانایی و پتانسیل بالایی دارد ولی به دلیل مشکل قوانین بانکی و روابط اقتصادی ومدیریت نمی توانیم از این امکانات استفاده مناسب داشته باشیم.
وی ادامه داد: در کشور ما زمانی به تولید نگاه می کنیم و زمانی به مصرف و مدیریت مناسب در کشور ما برای این موضوع وجود ندارد و زمانی که یک محصول را نداریم که باید وارد کنیم و زمانی آنقدر تولید زیاد است که در انبارها فاسد می شود.
فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه کشاورزان و وزارت جهاد کشاورزی به نوعی همکاران ما در جهاد و رزم هستند، گفت: باید تدابیر لازم برای رفع نگرانی کشاورزان در بخش های مختلف قوانین و مقررات و سیاست گذاری و همچنین مدیریت برطرف شود.
وی افزود: امنیت امروز در کشور مجموعه ای است از امنیت های مختلف روانی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، غذایی، دفاعی و ... که اگر دانش آموخته های کشاورزی که دختران و پسران سرزمین ما هستند بتوانند به درستی از آموخته های خود استفاده کنند می توانند امنیت روانی و غذایی و دیگر بخش های امنیتی را حتی در خانواده خود به راحتی تامین کنند.
مولایی بیان داشت: آنچه که در حال اتفاق است برای کشور مهلک است کسی که چشم به دشمن برای نان دارد هیچوقت به استقلال نمی رسد و نباید وارد کننده باشیم که رفع این مشکل نیاز به نگاه بومی و محلی دارد.
در پایان این آیین از تولیدکنندگان و کشاورزان نمونه تجلیل شد.
6156 / 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.