به گزارش ایرنا،همایون توفیقی روز یکشنبه در دومین همایش سراسری به مناسبت روز آتش نشانی و ایمنی مدیران ایمنی،بهداشت،محیط زیست و انرژی در شهرک صنعتی اشتهارد البرز افزود:کل حوادث کار منجر به فوت در سال 95 در کشور،یکهزار و 480مورد بوده که از این تعداد 3درصد در داخل شهرک ها و نواحی صنعتی بوده است.
وی اضافه کرد:با توجه به اینکه بیش از50درصد اشتغال با 800هزار نفر نیرو در صنایع کوچک در شهرک های صنعتی است آمار 3درصد رقم بالایی نیست.
توفیقی گفت:در سال گذشته 252 حادثه در شهرک ها و نواحی صنعتی داشته ایم که از این رقم بیش از 50درصد مربوط به حریق است،از ابتدای سال جاری تا کنون نیز تعداد حوادث در شهرک های صنعتی109مورد بوده که میزان حوادث ناشی از حریق کاهشی 10درصدی داشته است.
توفیقی ادامه داد:بقیه حوادث مربوط به سقوط از ارتفاع،برخورد اجسام سخت، گاز گرفتگی و برق گرفتگی است.
مدیر ایمنی،بهداشت،محیط زیست و انرژی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در ادامه با بیان اینکه درشهرک ها و نواحی صنعتی ایمنی بر مبنای پیشگیری است خاطرنشان کرد:ٲموزش ،ترویج درس ٱموزی حوادث رخ داده و ممیزی HSEE از جمله گزینه های ایمنی برمبنای پیشگیری است.
توفیقی ادامه داد:ممیزی برای واحدهای صنعتی از سال 95کار خود را شروع کرده که درسال گذشته ،5هزارو 700واحد صنعتی ممیزی آنها انجام و در سال 96نیز مقرر شده 7هزار واحد ممیزی آنها صورت گیرد.
وی گفت:در این ممیزی ها کانون های خطر در شهرک های صنعتی شناسایی، به واحدهای صنعتی اعلام و موظف به برطرف ساختن این نواقص هستند،در صورتی که نسبت به رفع این نواقص اقدام نشود واحد صنعتی به ارگان های ناظر معرفی می شوند.
توفیقی در ادامه بیان داشت:در بخش درمان در داخل شهرک های صنعتی در کل کشور،211ایستگاه آتش نشانی و امداد ونجات با 256ماشین آتش نشانی مجهز به تجهیزات مستقر هستند و 30مرکز طب کار و درمانگاه نیز درشهرک های صنعتی مشغول خدمات رسانی به واحدهای صنعتی می باشند.
7414/ 6155خبرنگار: وحیده عسکری** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.