به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ کریم حاجی زاده تصریح کرد: طرح جامع گردشگری که تمامی جوانب و ابعاد گردشگری استان را شامل می شود در سال ۷۸ تدوین و اجرا شد اما پس از آن بازنگری نشده است.

وی افزود: علت اصلی عدم بازنگری، نیاز مالی آن است و متاسفانه به دلیل محدودیت های اعتباری میراث فرهنگی این طرح بازنگری نشده است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان یکی از مهمترین ویژگی های طرح را برآورد آماری گردشگران عنوان کرد و افزود: با کمک طرح جامع می توان شیوه های عملی برآورد آماری را بررسی و بهترین شیوه را انتخاب کرد.

حاجی زاده تاکید کرد: در وضعیت فعلی آمار گردشگران ورودی به استان صرفا برآورد آماری و محاسبه بر اساس خودرو ورودی است و این در حالی است که نیازمند شیوه های جدیدتر جهت محاسبه آمارها هستیم.

وی با بیان اینکه استان اردبیل یکی از قطب های گردشگری کشور محسوب می شود، افزود: بازنگری طرح جامع گردشگری و تدوین نظام جامع آماری گردشگران را ضروری عنوان کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان با اشاره به رشد سفرها به استان اردبیل ادامه داد: استان اردبیل در سال های اخیر توانسته جایگاه مطلوبی در گردشگری از آن خود کرده و به یکی از مقاصد سفر ایرانیان تبدیل شود.

حاجی زاده هرگونه برنامه ریزی و مطالعه برای بهبود گردشگری استان را برابر با توسعه آن دانست و افزود: در این راستا محاسبه دقیق آمارها با برنامه های منسجم و جامع ضروری است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 756905
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.