به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ جهانبخش نژادجواد، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه هفت میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌ در نیمه نخست امسال برای اجرای طرح‌های خودکفایی به مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است، گفت: قبل از پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان، خدمات مشاوره‌ای به آنها ارائه می‌شود تا بتوانند بر اساس توانایی و استعدادهای خود شغل مورد نظرشان را ایجاد کنند.

وی با اعلام اینکه 542 طرح اشتغال در سال‌جاری توسط مددجویان تحت حمایت اجرا شده است، بیان کرد: طرح‌های اشتغال در زمینه‌های دامپروری، کشاورزی، صنایع دستی و خدماتی توسط مددجویان تحت حمایت اجرا شده است تا آنها با تکیه بر توانایی‌های خود بتوانند به استقلال اقتصادی دست یابند.

نژادجواد با بیان اینکه حدود 55 درصد از طرح‌های اشتغال در مناطق محروم، روستایی و مرزنشین استان ایجاد شده است، افزود: کمیته امداد در تمامی فعالیت‌های خود رسیدگی به مناطق محروم را در اولویت برنامه‌ها قرار داده که بر این اساس اقدامات و خدمات حمایتی قابل توجهی به مددجویان ساکن در مناطق کمتر توسعه یافته ارائه می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با اشاره به اینکه 244 طرح اشتغال‌زایی در زمینه دامپروری اجرا شده است، گفت: اجرای طرح دامپروری در مناطق روستایی که ضریب محرومیت بالایی دارند یکی از برنامه‌های مهم حوزه اشتغال کمیته امداد است که تا کنون دارای نتایج بسیار مطلوبی بوده است.

وی با بیان اینکه ماهیت اجرای طرح‌های دامپروری زمینه اشتغال اکثر اعضای خانواده را فراهم می‌کند، اعلام کرد: پایدارسازی طرح‌های اشتغال در مناطق روستایی در کنار تحکیم بنیان خانواده‌، موجب می‌شود نیروهای جوان در روستاهای خود مستقر بوده و در همانجا مشغول به کار و کسب درآمد شوند.

نژادجواد با اشاره به اینکه با توسعه مناطق محروم و مرزنشین مهاجرت روستاییان به شهرها به حداقل می‌رسد، بیان کرد: کمیته امداد برای پیشرفت و آبادانی مناطق محروم گام‌های موثری را برداشته که امید است با همکاری هر چه بیشتر دستگاه‌های اجرایی، بتوانیم شاهد پیشرفت همه جانبه این مناطق باشیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با بیان اینکه 17 هزار مورد بازدید در شش ماهه نخست سال‌جاری از طرح‌های تحت نظارت این نهاد به عمل آمده است، گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل اجرای موفق طرح‌های اشتغال‌زایی توسط کمیته امداد نظارت‌های مستمر کارشناسان و ناظران فنی در مراحل قبل، حین و پس از اجرای طرح‌ها است.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر طرح‌های اشتغال راهکار اساسی کمیته امداد در پایدارسازی مشاغل ایجاد شده است، افزود: با توجه به انجام بازدیدهای مستمر و ارائه مشاوره و راهنمایی‌های لازم توسط ناظرن فنی به مجریان، آنها با همت بیشتری در جهت ارتقاء سطح کیفی و کمی تولیدات خود تلاش می‌کنند.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 756185
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.