به گزارش ایرنا، حامد فرضی روز پنجشنبه در بازدید از پروژه های بیابان زدایی استان با بیان اینکه بهره برداری بی رویه از منابع آب سطحی و زیرزمینی و برخی اقدامات غیر کارشناسی، پدیده بیابان زائی را به دنبال خواهد داشت، افزود: در سال های اخیر؛ گرمایش جهانی، تغییرات اقلیمی، خشکسالی و کاهش سطح آب های سطحی و زیرزمینی، منجر به پیشروی و گسترش سطح بیابان ها شده است.
وی اظهار داشت: این پدیده ایجاد طوفان های ریزگرد را در پی داشته و در استان البرز نیز به ویژه در شهرستان های جنوبی استان (اشتهارد و نظرآباد) نمود بیشتری دارد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز ادامه داد: با توجه به این مهم، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، فعالیت های گسترده ای را در عرصه های تخریب شده منابع طبیعی آغاز کرده تا بازدارنده روند تخریب فعلی باشد و با افزایش پوشش گیاهی در این مناطق، وقوع طوفان های گرد و غبار را تا حد امکان کاهش دهد.
وی گفت: در سطح استان 461 هکتار پروژه بیابانزدائی در پلاک حلقه دره شهرستان اشتهارد و قشلاق محمدآباد حسین خانلو شهرستان نظرآباد انجام پذیرفته، 712 هکتار در مناطق بیابانی قشلاق دایلر بایلر و قلیچ آباد شهرستان اشتهارد و محمدلو، محمدآباد حسین خانلو و محمودآباد شهرستان نظرآباد تحت عملیات مراقبت و نگهداری و آبیاری می باشد و 500 هکتار نیز در کنارگذر جنوبی تهران نهالکاری شده است.
فرضی بر رعایت دقیق مفاد قرارداد و اعمال نظرات کارشناسی به پیمانکاران و ناظران جهت موفقیت بیشتر پروژه ها تاکید کرد.
6156 / 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.