به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ صادق صالحی با اشاره به افزایش میزان تقاضا به گوشت قرمز و سفید در دهه نخست ماه محرم از تشدید نظارت و بازرسی بر دام‌های نذری و آماده‌باش اکیپ‌های ناظر خبر داد.

وی افزود: با توجه به اینکه در این ایام تقاضا برای تأمین گوشت با افزایش همراه است، توصیه می‌شود گوشت و فرآورده‌های خام دامی مطمئن و ممهور به مهر دامپزشکی از سوی شهروندان تهیه شود.

مدیرکل دامپزشکی استان با اذعان به اینکه در این ایام ذبح قربانی و نذری گوشت در شهرها و روستاها افزایش می‌یابد، اضافه کرد: دامپزشکی با هدف تأمین امنیت غذایی نظارت‌های بهداشتی خود را آغاز کرده است.

صالحی تأکید کرد: با توجه به دایر بودن فعالیت کشتارگاه‌ها در روزهای تاسوعا و عاشورا، انتظار می‌رود شهروندان نسبت به ذبح دام در کشتارگاه اقدام کنند.

وی افزود: ذبح دام در کشتارگاه موجب بازرسی بهداشتی و تائید سلامت آن شده و از ذبح و مصرف دام آلوده ممانعت خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به اینکه تمامی خدمات ارائه شده در کشتارگاه‌ها رایگان است، تصریح کرد: در کشتارگاه تمامی فرآیند آماده‌سازی لاشه جهت مصرف نیز به صورت کامل انجام می‌شود.

صالحی تأکید کرد: علاوه بر این ممانعت از ذبح دام در خیابان‌ها و معابر از آلودگی زیست‌محیطی خواهد کاست.

وی خواستار همکاری شهروندان با طرح نظارتی دامپزشکی شد و افزود: در صورت مشاهده دام آلوده و یا اطمینان از بهداشت و سلامت دام شهروندان می‌توانند با شماره‌های ۳۳۳۳۲۸۰۰ و ۳۳۳۵۵۹۹۰-۲ اداره کل دامپزشکی تماس حاصل نمایند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 752272
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.