به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ حمید لطف‌اللهیان در جلسه هماهنگی با مسئولان شهرداری اردبیل با محوریت بازیافت پسماند در اردبیل اظهار داشت: به منظور استفاده بهینه از طلای کثیف طرح تفکیک زباله از مبدا در اردبیل با همکاری شهروندان اردبیلی اجرا می‌شود که تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم به تمامی اهداف خود در ارتباط با کاهش پسماند زباله دست یابیم.

وی با اشاره به این که روزانه بیش از 47 دستگاه عملیات برداشت زباله را به طور مکانیزه انجام می‌دهند افزود: در این زمینه 700 کارگر به طور روزانه و 100 کارگر به طور شبانه عملیات لازم را انجام دهند و 100 نفر نیز رفت و روب و جمع‌آوری زباله را عهده‌دار می‌شوند که به طور حتم اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا تا حد قابل توجهی مشکل استفاده مکانیکی را کاهش می‌دهد.

سرپرست شهرداری اردبیل گفت: نیاز است که هر چه سریع‌تر نسبت به کنترل شیرآبه‌های محل جمع‌آوری زباله در اردبیل اقدامات لازم مبنای کار قرار گیرد تا بتوانیم در اسرع وقت نسبت به بهبود وضعیت موجود در این زمینه گام برداشته و مشکلات و موانع موجود را به حداقل برسانیم.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: به طور متوسط روزانه در اردبیل 350 تن زباله تولید می‌شود و 800 نفر نیز در زمینه جمع‌آوری زباله و دفن آن با مشارکت دارند که این مسئله اهمیت اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا را به طور کامل نشان می‌دهد که امیدواریم با همکاری شهروندان بتوانیم به تمامی اهداف خود در راستای پاکسازی محیط زیست دست یابیم.

حجت طهماسبی‌وند افزود: طبق میانگین به دست آمده سالانه نیز 130 هزار تن زباله در اردبیل تولید می‌شود که اگر شرایط به همین منوال ادامه یابد به طور حتم آینده محیط زیست صدمات جبران‌ناپیری را متحمل خواهد شد که بنابراین در این زمینه نیازمند مشارکت همگانی هستیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 751892
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.