به گزارش روز دوشنبه ایرنا،سرهنگ پاسدار داود عبدلی در آیین گشایش نمایشگاه دفاع مقدس در فردیس افزود: باید نمایشگاه دفاع مقدس در تمام مناطق مختلف استان البرز سال اینده گسترش و بزرگتر برپا شود.
وی اظهار داشت: باید هماهنگی لازم صورت بگیرد تا اقشار مختلف و به ویژه دانش آموزان و نوجوانان با جانفشانی های رزمندگان در دوران دفاع مقدس آشنا شوند.
وی گفت: پیشکسوتان دفاع مقدس در این نمایشگاه هستند از نگاه نوجوان 15 و 20 ساله به این نمایشگاه نگاه کنید شاید بهترین ادوات نظامی و سخت انگیزه ای برای سن ما ندارد ولی جوانان هنوز علاقمند و دوست دارند.
عبدلی افزود: در کنار مسایل فرهنگی بتوانیم فضای مجازی را در این نمایشگاه مطرح شود.
معاون هماهنگ کننده سپاه استان البرز گفت: هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس پیوند داشته است امسال یک ویژگی خاصی داشته که آن ایام محرم و عاشورا امسال در هم آمیخته رویکرد نمایشگاهها و فعالیت ها می توانستیم جاهایی که فضاهای مذهبی است به نمایشگاه نگاه کنیم کارهای جدید از فضای دفاع مقدس ارانه بدهیم فضای محرم در آن حاکم است و این تلاقی مثبتی است.
عبدلی افزود: بضاعت سپاه در این حد است کرج به قدری بزرگ شده است که سالهای گذشته نمایشگاه متمرکز گذاشتیم و کسی از فردیس نمی توانست از این نمایشگاه بازدید کند هدف گذاری امسال نمایشگاهها در محله ها بر پا شود سال های سال نمایشگاهها بزرگ بود و فضای باز و انواع اقسام تیراندازی و شلیک ها بود اما در این نمایشگاه نمی توان این کارها را انجام داد فضای معنوی تر و فرهنگی تر در این نمایشگاه حاکم است
وی با اشاره به زمزمه هایی در روزها اخیر می شنویم که خیلی ها علاقمندند که این چراغ ها خاموش شود ، اظهار داشت: اگر بنی امیه ها و بنی عباس ها توانستند محرم و صفر را از شیعه بگیرند این بعدیها می توانستند فضاهای دفاع مقدسی را از ما بگیرند.
عبدلی افزود: ما در هر صورت وظیفه داریم به نسل های بعدی انتقال دهیم این نمایشگاه در سال آینده در فردیس برجسته تر از این نمایشگاه برگزار شود.
وی گفت: سپاه برنامه هایی مانند راهیان نور و رزمایش دارد شرایط شهر کرج اینطور نیست که بتوان تردد در آن زیاد انجام شود باید در مناطق صورت پذیرد شهرهای کرج روز به روز بزرگتر می شود.
7413/ 6155خبرنگار:معصومه مهتاب ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.