حسین بابویی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا در کرج، گفت: سال گذشته 4 میلیون و 500هزار دانش آموز در استان های مختلف کشور از اجرای برنامه های تخصصی تربیت بدنی مدارس بهره مند شدند که امسال این برنامه ها را برای 5 میلیون دانش آموز در دستور کارقرار داده ایم.
وی اظهار کرد: در سال تحصیلی 97-96 با جدیت 2 ساعت زنگ تربیت بدنی در همه مدارس کشور را دنبال می کنیم زیرا معتقدیم این ساعت درسی بستر مناسب را برای ارتقاء ضریب سلامتی و استعدادیابی دانش آموزان در مدارس تاثیر دارد.
وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی گذشته بیش از 13 میلیون دانش آموز، دروس تربیت بدنی را در مدارس کشور گذراندند، خاطر نشان کرد: از این تعداد 4.5 میلیون نفر در مسابقات و المپیادهای ورزشی در مدارس ، منطقه ای ، استانی و کشوری شرکت کردند.
وی هدف از برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزی در کشور را انجام کار تیمی و آموزش مدیریت با رویکرد تربیتی ذکر کرد.
مدیر کل تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: فعالیت های تابستانی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در قالب 3 محور، آموزش منابع انسانی و ارتقای منابع در حوزه ورزشی و بهداشتی، فعالیت های تابستانی کانون های درون و برون مدرسه ای و مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر و پسر در مرحله کشوری برنامه ریزی و اجرایی شده است.
بابویی تصریح کرد: مسابقات ورزشی دانش آموزی ویژه تابستان با شرکت 19 هزار دانش آموز در سراسر کشور به میزبانی استان های مختلف از جمله استان البرز برگزار شد.
وی اضافه کرد: به منظور اجرای برنامه های تربیت بدنی ، معلمان تربیت بدنی نیز با آمادگی کامل فعالیت کاری خود را در سال تحصیلی جدید آغاز می کنند.
وی گفت: یکی از برنامه های مهم معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی 97-96 را تکمیل تجهیزات ورزشی در مدارس تشکیل می دهد.
وی بیان کرد: برای اجرای برنامه های تربیت بدنی در مدارس نیاز به مشارکت همه جانبه دانش آموزان، معلمان، والدین، نهادها و دستگاه ها ی اجرایی در این حوزه داریم.
مدیر کل تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: یکی از اهداف معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش را در سال تحصیلی 97-96 در بخش مدارس تخصصی تشکیل می دهد.
بابویی ادامه داد: استان البرز از یکم تا 17 شهریورماه 96، میزبانی سی و چهارمین دوره مسابقات ژیمناستیک دانش آموزان دختر و پسر کشور را بر عهده داشت که این مسابقات در سطح کیفی برگزار شد.
وی تاکید کرد: استان البرز در برگزاری المپیاد ورزشی تابستانه در رشته ژیمناستیک کشوری بعنوان شاخص در برگزاری مسابقات ملی شناخته شد.
استان البرز 462 هزار و 747 دانش آموز دارد.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.