آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم و تقارن آن با هفته دفاع مقدس گفت: این ایام برای انسان‎‌های با ایمان ظرفیتی است تا بتوانند در برابر سلطه استکبار ایستادگی کنند.
حسینی همدانی افزود: متاسفانه برخی با مجالس امام حسین(ع) به گونه‌ای رفتار می‌کنند که به انحراف برود و تلاش می‌کنند تا محرم کم‌رنگ دیده شود.
وی ادامه داد: عزادار واقعی امام حسین(ع) نه زیر بار ظلم می‌رود و نه خود ظلم می‌کند.
امام جمعه کرج خاطرنشان کرد: اشک ریختن در محرم باید مقدمه درک عاشورا باشد وگرنه بدون تبعیت از امام هزار لیتر اشک ریختن هم فایده‌ای ندارد.
نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری از خطبه‌های امروز با اشاره به تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن به دولت تصریح کرد: برخی در این مورد مانند بنی‌امیه برخورد می‌کنند و آن را کوچک جلوه می‌دهند و منکرات کلان مانند رشوه، رانت، حزب‌بازی و باندبازی را نادیده می‌گیرند.
حسینی همدانی افزود: هدف امام حسین از قیام، امر به معروف و نهی از منکر بود؛ قیام عاشورا به ما دفاع از مظلوم را می‌آموزد ولی برخی کشورهای اسلامی در قبال ظلم به مسلمانان در دنیا از جمله میانمار سکوت کرده‌اند.
وی اضافه کرد: کارهایی چون جمع آوری کمک‌های غذایی و دارویی برای مسلمانان بی‌دفاع میانمار نباید فراموش شود.
امام جمعه کرج در ادامه خطبه‌های امروز با اشاره به تقارن ایام محرم و هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دشمنان با تصور ضعیف شدن ایران پس از انقلاب، صدام را در مقابل کشور شوراندند و در هشت سال دفاع مقدس همه دنیا در برابر ایران ایستاد.
وی اظهار کرد: ارزش‌های دفاع مقدس یک ثروت ملی و نیازمند بازخوانی است، ما در این جنگ یاد گرفتیم که چگونه از موانع عبور کنیم؛ به همین دلیل این ارزش‌ها باید برای جوانان کشور بازخوانی شود.
وی در ادامه به سخنرانی ترامپ در سازمان ملل علیه ایران اشاره و اعلام کرد: چهره کریه این کشور پس از سخنرانی رئیس جمهورش کریه‌تر شده است.
حسینی همدانی عصبانیت آمریکا از ایران را به پیشرفت‌های کشور مرتبط دانست و گفت: همه حرکت‌های آمریکا در قبال ایران از روی ضعف است.
وی به موضوع مذاکره دوباره در قبال برجام اشاره و اعلام کرد: آژانس به پایبندی ایران به برجام اذعان دارد اما آمریکا خیال کرده ایران به همان کیفیتی که او می‌خواهد باید به برجام پایبند باشد و می‌تواند بدون هزینه تحریم‌ها را بازگرداند.
وی با بیان اینکه برخی می‌گویند ایران حتی در صورت خروج آمریکا از برجام به آن پایبند خواهد بود، تصریح کرد: نتیجه این حرف به نفع آمریکاست و یعنی طرف مقابل می‌تواند با خیال راحت و بدون هزینه دوره جدید تحریم علیه ایران را آغاز کند.
حسینی همدانی در ادامه به آغاز سال تحصیلی جدید اشاره و اعلام کرد: استان البرز مدارس دو نوبته دارد و این مشکل باید با ورود خیّرین مدرسه‌ساز حل شود.
امام جمعه کرج در پایان برای استاندار جدید البرز نیز آرزوی موفقیت کرد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 747903
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.