خسرو ساکی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مانور با هدف ایجاد فضایی شاد ، ایمن و خاطره انگیز برای دانش آموزان و فرهنگیان البرزی عملیاتی شده است.
وی اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت در جامعه جایگاه بالایی دارد زیرا در مدارس آینده سازان ایران اسلامی رشد و تربیت پیدا می کنند.
وی با اشاره به تاثیر مهم فضای فیزیکی مدارس در ایجاد روحیه نشاط و انگیزه تحصیلی در بین دانش آموزان خاطر نشان کرد: مجریان برنامه ملی پروژه مهر 96 در بخش عمرانی و بهسازی، اصلاح محیط داخلی و خارجی مدارس را برای آماده سازی مدارس استان با مشارکت خیرین، شهرداری ها، بخشداری و دهیاران تا مهر بر عهده دارند.
ساکی یادآور شد: در این مانور نواختن زنگ روز شمار آماده باش مدارس برای بازگشایی، ارزیابی میزان آمادگی مدارس برای استقبال از دانش آموزان در ماه مهر، سنجش نقاط قوت و ضعف ها پروژه مهر 96 در البرز نیز به صدا درآمد.
وی تصریح کرد: در این مانور تیم کارشناسی ستاد استانی پروژه مهر 96 در قالب اکیپ های سرزده به مدارس البرز اعزام شدند.
وی با اشاره به اقدامات آموزشی ، توجیهی پیرامون پروژه مهر 96 ویژه مدیران مدارس در البرز خاطر نشان کرد: در این مانور کارشناسان چگونگی عملیاتی شدن اقدامات زیر مجموعه کمیته های 5 گانه پروژه مهر را در مدارس مورد ارزیابی قرار می دهند.
ساکی از پروژه مهر بعنوان نماد برنامه ریزی و بهره وری در عرصه تعلیم و تربیت یاد کرد و یادآور شد: مهترین معیار سنجش کمی و کیفی این مانور را انجام شاخص ها و برنامه های تدوین شده پروژه مهر 96 در مدارس البرز تشکیل می دهد.
وی ادامه داد: این مانور به مدت یک هفته در مدارس نواحی و مناطق 8 گانه آموزش و پرورش این استان عملیاتی شد تا مدیران مدارس پس از اعلام نظر کارشناسان نسبت به رفع کاستی ها و ایجاد زیرساخت های مناسب در زمینه بازگشایی مدارس اقدام کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت: در پروژه مهر 96 از صفر تا 100 آمادگی مدارس را برای استقبال از دانش آموزان در سال تحصیلی 97-96 در قالب 5 کمیته کاری تحت پوشش قرار داده تا شرایط مناسب برای آغاز یک سال تحصیلی جدید در البرز فراهم آید.
ساکی بیان کرد: در این مانور اشکالات اجرایی و کم کاری های صورت گرفته شده در پروژه مهر 96 نیز در فرم های بازدید کارشناسان از مدارس ثبت شد.
وی تصریح کرد: تذکرات لازم به صورت شفاهی نیز به مدیران مدارس و دبیران ستاد پروژه مهر در نواحی و مناطق 8 گانه آموزش و پرورش البرز برای رفع کاستی ها و آمادگی 100 درصدی تا زمان باقی مانده به بازگشایی مدارس در این استان داده می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز اضافه کرد: برای ارزیابی اقدامات انجام شده در قالب پروژه مهر 96 در البرز تا کنون 25 همایش استانی که در آن مدیران نواحی و مناطق 8 گانه موظف به ارائه مستند فرآیند کاری در این خصوص بوده اند نیز برگزار شده است.
ساکی با اشاره به تاثیر مهم فضای فیزیکی مدارس در ایجاد روحیه نشاط و انگیزه تحصیلی در بین دانش آموزان ،خاطر نشان کرد: مجریان این طرح ، اصلاح محیط داخلی و خارجی مدارس را برای آماده سازی مدارس کرج تا مهرماه بر عهده دارند.
وی ادامه داد: تعمیر سرویس های آبخوری و بهداشتی ،فضای آموزشگاهی ، رنگ آمیزی ، بهسازی ، رنگ آمیزی ، لکه گیری ، آسفالت و خط کشی محل عبور دانش آموزان از جمله اقداماتی است که در قالب این طرح در مدارس البرز انجام شده است.
وی تاکید کرد: آغاز سال تحصیلی برای دانش آموزان یکی از خاطره انگیز ترین خاطرات روزهای زندگی برای آنان است و ما به عنوان یک مجموعه خدمات رسان تلاش می کنیم تا بستر مناسب برای حضور دانش آموزان در محیطی شاد و ایمن فراهم آید.
بیش از 250 هزار نفر از جمعیتی 440 هزار نفری البرز در نواحی 4 گانه آموزش و پرورش کرج تحصیل می کنند.
استان البرز 24 هزار و 41 معلم دارد.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.