به گزارش ایرنا، علی خیلدار عصر یکشنبه در پنجمین جشنواره خانواده صنعت چاپ استان البرز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با بیان اینکه برای چاپخانه های غیرمجاز برنامه داریم، اظهار داشت:بسیاری از موارد کذب و خلاف واقع در این چاپخانه ها صورت می گیرد که این مساله علاوه بر متضرر ساختن چاپخانه های قانونی چرا که چاپخانه های غیر مجاز مالیات نمی پردازند و با حداقل قیمت ها کار می کنند ، به فرهنگ جامعه نیز آسیب وارد می کند.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون 100واحد چاپی در استان فعالیت دارند، گفت:از این تعداد 70واحد فعال و 30واحد دیگر به دلیل مشکلاتی مانند وجود چاپخانه های غیر مجاز نتوانسته اند آنچنان که باید باشند و بنا داریم تا با استفاده از اعطای تسهیلات و حمایت استانداری البرز این واحدها نیز بتوانند مجددا فعالیت های خود را از سر بگیرند.
وی افزود:بنا داریم با همکاری دستگاههای ذیربط مانع فعالیت چاپخانه های غیر مجاز و قانونمند شدن آنها شویم.
خیلدار با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید و اشتغال افزود:چاپ به عنوان محور اصلی نشر عامل بازدارنده هر گونه تحریف و جعل غیر مجاز و به عنوان شاه کلید حوزه فرهنگ نقشی محوری در تولید و اشتغال دارد.
وی ادامه داد:به همین منظور هر چقدر بتوانیم مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری حوزه چاپ را رفع کنیم ریل گذاری برای عرصه فرهنگ و هنر به خصوص در نشر مکتوب انجام داده ایم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز افزود:یکی دیگر از مشکلات عرصه چاپ در البرز با توجه به نزدیکی این استان به تهران بسیاری از ناشران و متقاضیان کارهای خود را به چاپخانه های تهران می برند که این مساله نیز ٱسیبی جدی به چاپخانه داران استان البرز وارد می کند.
خیلدار گفت:انتظار ما این است که با سپردن کارها به چاپخانه داران موجود در استان سبب رونق و پیشرفت هر چه بیشتر ٲنها شویم چرا که این صنعت علاوه بر کمک به توسعه فرهنگ سبب ایجاد شغل نیز می شوند.
7414/1535خبرنگار وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.