به گزارش ایرنا، اشکان اردیبهشت روز چهارشنبه در همایش تجلیل از باشگاههای برتر فرهنگی ورزشی در سالن شهیدان نژاد فلاح با بیان اینکه این مکمل ها عوارض بسیار خطرناکی دارند افزود: عوارض کبدی، نازایی، تعویض مفصل از جمله مواردی است که با آن مواجه شده ایم.
وی اضافه کرد: فروش مکمل ها تبدیل به یک تجارت شده بدون اینکه متوجه شویم چه عوارضی ممکن است برجای بگذارند.
اردیبشهت ادامه داد: همواره ٲنچه که بر روی برچسب این مکمل ها نوشته می شود در درون این مکمل ها وجود ندارد .
وی اظهارداشت: سیستم نظارت درمان به یک پزشک اجازه تجویز هر دارویی را نمی دهد اما متاسفانه شاهدیم در باشگاههای ما این مساله صورت می گیرد.
رییس هیات پزشکی البرز بیان داشت: برای دست یابی به یک سود اقتصادی فروش مکمل های ورزشی عوارض جسمی و روحی زیادی دارد که باید باشگاه داران ما در نظر داشته باشند.
اردیبهشت ادامه داد:هولوگرام و برچسب هایی که برروی این مکمل ها درج شده و نشان از گیاهی بودن و اصل بودن انها است خیلی قابل اعتماد نیستند و تا قبل از اینکه به ازمایشگاه بروند اصل بودن ٲن قابل تشخیص نیست.
وی گفت:یکی دیگر از مواردی که طی بازرسی در برخی باشگاههای ما مشاهده شده مداخلات دارویی مانند ماساژ است.
رییس هیات ورزشی البرز افزود:آنچه تحت عنوان ماساژ به باشگاه ها مجوز داده می شود صرفا ماساژ ورزشی است و با ماساژ هایی چون لاغری و تایلندی در اماکن ورزشی برخورد خواهد شد.
اردیبهشت با بیان اینکه در صورت بروز عوارض خود باشگاه داران با یک چالش جدی مواجه می شوند ادامه داد:اجازه مداخلات درمانی را در اماکن ورزشی به هیچ عنوان نمی دهیم ،اولویت ما برخورد با ماساژهای غیر ورزشی و ساماندهی اماکن ورزشی است.
7414/1535خبرنگار وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.