مجید آقابابایی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست ستاد اربعین البرز، افزود: درسال گذشته دو میلیون و 400 هزار نفر زائر از ایران اسلامی به خاک عراق رفتند که 100 هزار نفر از آنان تبعه افغان بوده و 65 هزار و 500 نفر مربوط به استان البرز بوده اند.
وی ادامه داد: مرزهای زمینی مشترک ایران اسلامی با عراق نیاز به فعالیت های مشترک دارد. سال گذشته تعاملات و نشست های مشترکی با عراق را آغاز کردیم که در 40 روز گذشته منجر به امضای یاداشت تفاهم با این کشورشد.
آقابابایی گفت: در تلاش برای فعال کردن مرز خسروی هستیم و در خصوص مسائل و موضوعات امنیتی نیز رصد کامل انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: در خصوص ویزا نیز از روز گذشته هماهنگی ها توسط سفارت عراق در تهران و سه کنسولگری در مشهد، کرمانشاه و اهواز انجام شد که تا پایان دیروز 20 هزار ویزا صادر شده است.
وی ادامه داد: این فرآیند تا 2 روز مانده به اربعین ادامه دارد و در 12 شهر دفتر موقت مستقر می شود که از اوایل مهرماه کار خود را برای این موضوع نیز آغاز می کنند و مشکلی در صدور ویزا نداریم.
دبیر ستاد مرکزی اربعین همچنین گفت: از زمان صدور ویزا هر زائر تا سه ماه می تواند از ویزا استفاده کرده و وارد خاک عراق شود و مدت زمان ماندگاری دراین کشور یک ماه شده است درحالی که در گذشته 20 روز بود.
8029/1535 خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.