به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، مصطفی رضا حسینی با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: شهرداریها عهده دار بیش از یکصد مسئولیت و خدمت هستند که در طول حیات شهروندان به آنها ارائه می شود و از این رو شهرداری نهادی همراه از تولد تا مرگ خوانده می شود و باید گفت که افراد حتی پس از مرگ نیز از خدمات این نهاد بهره مند می شوند.
وی بیان داشت: در این بین تفاسیر مختلفی برای جهت گیری فعالیت های شهرداریها وجود دارد و برخی باور دارند که رسالت ذاتی و اصلی این نهاد مباحث عمرانی و خدماتی است اما در مقابل و طی سالیان اخیر باور دیگر مبنی بر اینکه این نهاد باید مسئولیت پذیری فرهنگی و اجتماعی خود را ارتقاء بخشد، تقویت شده است و بنده نیز معتقدم که ما برای تامین نیازهای روحی و روانی شهروندان نیز باید برنامه ریزی منسجمی داشته باشیم.

این مسئول عنوان کرد: برای تقویت روحیه مشارکت پذیری شهروندان و اداره هرچه بهتر شهر باید به مباحث فرهنگی، ورزشی و اجتماعی نیز توجه لازم را داشته باشیم و ریل گذاری مناسب برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و حتی زنان خانه دار صورت پذیرد. غفلت از این موارد شهرداریها را از دستیابی به اهداف ذاتی باز می دارد.
رضاحسینی احداث بوستانهای محله ای، پارکها، جاده های سلامت، نصب ست ورزشی در اماکن عمومی، تقویت زیرساختهای ورزش همگانی، توسعه فضای کتابخانه ای، شاداب سازی جامعه، رونق فرهنگسراها، برگزاری مسابقات و جشنواره های شهری و... از موارد و موضوعاتی دانست که می تواند به اولویتی برای شهرداریها تبدیل شود و مسئولیت پذیری فرهنگی و اجتماعی آنها را تقویت نماید.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 739257
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.