به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ قاسم رحیمی تصریح کرد: هزار و ۵۷۷ تعاون در استان فعالیت دارند که میزان اشتغال آن ۱۳ هزار و ۱۱ نفر است.

وی افزود: در مقایسه با اشتغال تعاونی‌های کشور که بالغ بر یک میلیون و ۶۴۰ هزار نفر است، تنها هشت دهم درصد از شاغلان بخش تعاونی کشور در اردبیل فعالیت دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه ۱.۷ درصد از تعاونی‌های کشور در استان فعال هستند، اضافه کرد: تعداد اعضای تعاونی‌ها نیز با ۸۲۵ هزار نفر شامل ۱.۸ درصد اعضای تعاونی‌ها است.

رحیمی با بیان اینکه مجموع سرمایه‌گذاری تعاونی‌ها ۲۸۵ میلیارد تومان است، ادامه داد: در طول فعالیت دولت یازدهم ۵۲۲ شرکت تعاونی و تنها در سال گذشته ۱۰۰ تعاونی ایجاد شده است.

وی در خصوص تراکم تعاونی‌ها در شهرستان‌ها اضافه کرد: ۴۷۷ تعاونی در اردبیل، ۲۲۸ تعاونی در بیله سوار، ۱۷۱ تعاونی در پارس‌آباد، ۱۷۳ تعاونی در خلخال و ۲۶ تعاونی در سرعین فعال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به فعالیت ۵۵ تعاونی در کوثر، ۱۳۱ تعاونی در گرمی، ۱۸۰ تعاونی در مشگین شهر، ۸۰ تعاونی در نمین و ۵۶ تعاونی در نیر اشاره کرد.

رحیمی افزود: سال گذشته از قبل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ۱۵۷ شرکت تعاونی برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کردند که ۱۰۴ مورد تائید شد و ۳۲ تعاونی توانستند تسهیلات دریافت کنند.

وی مبلغ تسهیلات پرداختی را ۱۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این تسهیلات اشتغال‌زایی برای ۳۴۶ نفر را به دنبال داشته است.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 736848
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.