به گزارش ایرنا، عباس زارع روز چهارشنبه در اولین نشست کمیسیون محیط زیست سلامت و ایمنی شورای اسلامی شهر کرج که درتالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، افزود: امروز موضوع زیست پذیری دارای کیفیت مطلوب نیست و نیازمند تغییر نگرش است.
وی ادامه داد: یکی از نشانه های توسعه یافتگی جامعه کاهش تولید زباله است که سرانه تولید زباله اکنون در کرج 670 گرم است در حالی که در کشورهای توسعه یافته این سرانه 420 گرم می باشد.
زارع اظهار داشت: ما تا کنون به فرآیند و زنجیره تولید زباله و کاهش آن توجه نکرده ایم .
وی با اشاره به نقش نهاد های مدنی و شهروندان در خصوص این موضوع ، گفت: نقش نهاد ها در کاهش معضلات پسماند می تواند بسیار بالا باشد.
این عضو شورا خاطر نشان کرد: در حوزه پسماند باید تغییر نگرش و نگاه ویژه صورت بگیرد و این دغدغه به جامعه نیز کشانده شود تا مردم در این حوزه مطالبه گر شوند و مشارکت عمومی بالا رود.
وی ادامه داد: در حوزه پسماند روزانه یک هزارو 500 تن زباله جمع آوری می کنیم که این یک مشکل است و می بایست سازمان های ذیربط که در حوزه مصرف خانوار فعال هستند اطلاع رسانی را بیشتر کنند.
زارع افزود: عمده ترین مشکل که اکنون در حوزه زیست محیطی و مدیریت پسماند وجود دارد، عدم برخورداری از دانش و تکنیک مرتبط با موضوع و افزایش سطح مشارکت مردم است که باید به آن توجه جدی شود.
7410/ 6155خبرنگار:مژگان السادات سجادی**انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.