به گزارش ایرنا، سرهنگ قاسم سبزعلی روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به این نکته که ایران در کمربند خشک و نیمه خشک قرار دارد، افزود: قانون این تکلیف را بر عهده همه گذشته است، لذا باید به احیاء منابع طبیعی نگاه ویژه داشته باشیم.
وی با تأکید بر توانمندسازی اقتصادی جوامع محلی به منظور جلوگیری از وقوع تخلفات در اراضی ملی، اظهار داشت: باید کانون های بحران شناسایی و علل تخلفات بررسی شود و زیر ساخت های لازم با استفاده از دانش بومی هر منطقه و فناوری های نوین با بکارگیری ظرفیت های موجود در جوامع محلی مهیا شود.
فرمانده سابق یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان نیز در این آیین درباره اهمیت منابع طبیعی و انجام رسالت خطیری که در سال های ارزشمند خدمت رسانی بر دوش داشت، گفت: حفاظت از امانت های الهی بر اختیار بشر گذارده شده است.
سرهنگ اردشیر جابری به عملکرد 4 سال فعالیت خود اشاره کرد و گفت: اجرای 257 فقره اعمال تبصره یک ذیل ماده 55 مبنی بر پیشگیری از تصرف اراضی ملی به مساحت 359 هکتار، اجرای تعداد 230 فقره اجرای احکام قطعی صادره قضایی مبنی بر خلع ید به مساحت 539 هکتار، مجموع تبصره یک ذیل ماده 55 ,اجرای احکام قضایی به مساحت 898 هکتار و تشکیل 488 فقره پرونده تخلف ماده 55 مبنی بر تخریب و تصرف عدوانی به به مساحت 496 هکتار از جمله این فعالیت ها بوده است.
وی تشکیل 182 فقره پرونده تخلف ماده 44 (چرای غیر مجاز)، تشکیل 14 فقره پرونده ماده 48 به تفکیک 8 فقره پرونده کشف چوب آلات به تعداد 314 اصله و 1 فقره محصولات فرعی مرتعی به مقدار 500 کیلوگرم، اطفاء حریق در سطح اراضی ملی به تعداد 79 فقره و مساحت تقریبی 213 هکتار و دریافت و بررسی 1432 فقره گزارش مردمی به عنوان اهم اقدامات و عملکردهای شاخص یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در طی 4 سال گذشته (95-92) و پنج ماهه اخیر 96 است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز نیز در این آیین اولویت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور را حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی برشمرد.
حامد فرضی مهیا نمودن شرایط لازم جهت حراست و پاسداری از انفال را ضروری دانست و خاطرنشان کرد که این اداره کل بر اساس تبصره یک ذیل ماده 55 و احکام صادره از سوی دستگاه قضایی در برخورد با متخلفین عملکرد مناسبی دارد که همراهی دستگاه قضا در حفاظت از انفال و موفقیت این امر نقش بسزایی داشته است.
در این ایین سرهنگ فرامرز نیکزاد به عنوان سرپرست فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی و ابخیزداری استان البرز معرفی شد.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.