به گزارش ایرنا، مصطفی خرسندی روز سه شنبه در همایش مداحان و شعرای آئینی و تجلیل از پیرغلامان وخادمان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) شهرستان ساوجبلاغ استان البرزدر فرهنگسرای امام علی (ع) شهرهشتگرد افزود: مداحان وظیفه مهم و سنگینی دارند و باید از ویژگی هایی مانند اخلاص، اخلاق، تدین، متانت ، حسن سلیقه مطالعه، آشنایی با سبک ها و قالب های شعری و ادبی، توانایی در قرائت صحیح قرآن و ادعیه برخوردار باشند.
وی اظهار داشت: گسترش فرهنگ حسینی و فرهنگ عاشورایی در جامعه امری مهم و لازم است که باید مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد.
وی بیان کرد: همچنین مداحان باید صداقت در گفتار داشته باشند و این مهم نیز تنها از طریق مطالعات شبانه روزی در زمینه زندگی اهل بیت(ع) میسر می شود.
خرسندی تعداد مداحان کشور را 80 هزار نفر اعلام کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز دراین همایش گفت: جریان مداحی درنشر فرهنگ اهل بیت (ع ) بسیار مهم است به همین دلیل مورد هجمه دشمنان قرار گرفته تا از این طریق اعتقادات مردم را از آنها بگیرند.
حجت الاسلام والمسلمین سید عباس مسعودی اظهار داشت: جریان عزاداری و روضه خوانی به قدری تاثیر گذاراست که دشمنان اسلام به دنبال ایجاد تفرقه وخرافه در میان شیعیان هستند.
وی گفت: مداحان باید حافظان حریم دین باشند و وظیفه اصلی آنها مقابله با بدعت ها و خرافات در دین است.
مسعودی ادامه داد: مداحی بهترین فرصت برای انتقال آگاهی، خبر و وادار کردن مخاطب به تفکر در زمینه های بصیرت دینی، تحلیلی و سیاسی با شیوه های مختلف است بنابراین مداحان باید از این فرصت استفاده کرده و سیره اهل بیت(ع) را در جامعه نهادینه کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: مداح دارای جایگاه والایی است و وظیفه بسیار سنگینی برعهده دارد که نشر فرهنگ ایثار، ولایتمداری و فرهنگ اهل بیت (ع) از جمله وظایف مداحان است.
مسعودی اظهار داشت: مداح باید اشعار دارای محتوای غنی که مبین فرهنگ عاشورا باشد ، باید در مداحی ها بخواند.
وی افزود: دشمنان به دنبال بهانه جویی برای کینه ورزی با اسلام هستند که مداحان باید در بیان مطالب در محافل عزاداری مراقب و حساس باشند تا دستاویز و بهانه برای دشمنان اسلام ایجاد نشود.
درپایان این آیین از 8 مداح وپیرغلام شهرستان ساوجبلاغ تجلیل شد.
شهرستان 25 هزار نفری ساوجبلاغ در غرب استان البرز قرار دارد.
6155/1535 خبرنگار: مریم صوفی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.