حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک دو عید بزرگ قربان و غدیرخم ،افزود: برای شیعه غدیر از اهمیت ویژه ای برخوردار است و حقانیت شیعه حقانیت اسلام است و دستوری که از جانب خداوند به حضرت رسول (ص) برای ابلاغ صورت می گیرد در واقع اتمام حجتی برای تمام مسلمانان است.
وی اظهار داشت: پیامبر (ص) کار خود را در غدیر به بهترین نحو مطلوب انجام داد و فلسفه غدیر را پیامبر اسلام (ص ) بیان فرمود ولی در مسیر تاریخ گاهی انحراف هایی به وجود می آید که یکی از مصادیق مهم آن در بحث غدیر است که مسیری که رسول خدا (ص) ترسیم کرد، منحرف شد.
صالحی با بیان اینکه این انحراف قابل بازگشت است و امروز می توان آن را تبیین کرد، گفت: جهان امروز را که کاملا بیرون از فضای آن زمان جهان اسلام است را می توان با منطق قانع کرد.
وی ادامه داد: در سال های اخیر اقدامات خوبی در تبیین غدیر انجام شده که یکی از آنها در داخل ایران برگزاری جشن های غدیر است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز اظهار داشت: فقط برگزاری جشن ها بسنده نیست بلکه باید غدیر را برای جهان اسلام تبیین کنیم که بدانیم هدف و خواسته ی غدیر چه بود و هدف امامت و ولایت از آن ترسیم شود و بدانیم به کجا می خواهیم برویم یعنی برای غدیر سعادت و هدایتی در پی آن هست و فقط بحث جانشینی و معرفی نبود.
وی گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز هم در این دهه با فضیلت و با عظمت برنامه های ویژه ی تدارک دیده که این برنامه ها از ابتدای دهه ولایت در تمام امامزادگان استان آغاز شده است.
صالحی بیان داشت: برگزاری عقد اخوت و خطبه خوانی غدیر، تجلیل از خدام سادات و برگزاری خیمه معرفت در امامزادگان از جمله این برنامه ها است.
6156/ 6155خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.