به گزارش ایرنا،احمد فاضلیان روز شنبه در همایش مبلغان، ائمه جماعات و روحانیون استان البرز که در دادگستری این استان برگزار شد،افزود: عدم ارتباط بین بخشی دستگاه های متولی نظام سلامت اجتماعی با سازمان های دینی و حوزه های علمیه سبب شده طرح و پیگری مسایل اجتماعی مانند طلاق، ناهنجاری های اجتماعی و دیگر موارد کمتر مورد توجه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: روحانیت با توجه به جایگاه بسیار مهم اجتماعی که دارد در طول تاریخ همیشه مورد وثوق بوده و به همین منظور می توان از این ظرفیت در فرهنگ سازی عمومی و پیشگیری از جرایم بهره برد.
فاضلیان گفت: امروز شاهد تغییرات گسترده ای از لحاظ شکلی در انواع بزهکاری اجتماعی هستیم و فضای مجازی تهدیدات جدیدی ایجاد کرده است که به همین منظور نیاز است رویکرد ها را با توجه به تغییرات جدید اصلاح کرد.
وی با بیان اینکه باید مردم را دعوت به قانون و قانونمداری کرد، اظهار داشت: در اجرای قوانین در ابتدا باید خود مجریان و مسئولان تابع قانون باشند تا مردم نیز با نگاه کردن به این عمل آنها خود را مقید به قانون بدانند.
رئیس کل دادگستری البرز همچنین با اشاره به اینکه از ظرفیت مساجد برای قانون مداری و پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی به خوبی استفاده نکرده ایم گفت: دادگستری استان البرز این آمادگی را دارد که واحدهای صلح و سازش را در سطح مساجد استان راه اندازی تا بتوانیم از این ظرفیت استفاده بهینه کرد.
معاون فرهنگی دادگستری البرز نیز در این مراسم گفت: استان البرز پس از استان های قم، مشهد و اصفهان بیشترین طلاب را در کشور دارد.
فرید نجف نیا افزود: استفاده از طلاب و مساجد یکی از ظرفیت هایی است که به وسیله آن می توانیم علاوه بر ارتقای فرهنگ مردم ، قانون مداری و پیشگیری از وقوع جرم در جامعه را نیز گسترش بدهیم.
وی اضافه کرد: همچنین هیات های مذهبی یکی دیگر از پتانسیل هایی است که می توان در حوزه صلح و سازش از آنها کمک و به کار گرفته شوند.
7414/ 6155خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.