به گزارش ایرنا محمود تولایی عصر پنجشنبه در حاشیه دومین همایش بین المللی و دهمین همایش ملی بیوتکنولوژی ایران درکرج در جمع خبرنگاران افزود: خوشبختانه ایران به این بلوغ علمی رسیده که استفاده از فناوری های نوین را به صورت مطمئن به خدمت بگیرد و محصولات ایمنی را تولید کند.
وی اضافه کرد: کشور ظرفیت زیادی در زمینه تولید انواع محصولات غذایی، دارویی ، کشاورزی و سایر صنایع را دارد و به همین منظور با ایجاد زیر ساخت های لازم می توانیم از این فرصت استفاده کنیم.
تولایی با بیان اینکه یکی از عرصه های مهم بایوتکنولوژی امنیت غذایی است بیان داشت: کشور ما از منابع اولیه و خدادادی ، ذخایر ژنتیکی و استعدادهای زیادی برخوردار است و باید از این ظرفیت ها برای رشد هر چه بیشتر بایوتکنولوژی بهره گیریم.
رئیس انجمن ژنتیک ادامه داد: امروز نباید اسیر جوسازی و شعارهای دیگران باشیم و اجازه دهیم که آنها برای ما تعیین کنند که از چه دانش و فناوری و تاچه حدودی استفاده کنیم .
تولایی افزود: اگر کسانی که در جامعه ایجاد احساس ناامنی و نگرانی در خصوص استفاده از محصولات تراریخته می کنند باید پاسخ بدهند که این نگرانی نسبت به محصولات تراریخته وارداتی بیشتر وجود دارد و یا محصولات تراریخته ای که در داخل کشور و تحت نظر کارشناسان و توسط ضوابط کشورمان تولید می شود ؟
7414/ 6155خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.